Článek
Nový model 2008 sdílí mnoho dílů s malou 208 (stejná třída jako fabia). Oproti dvěstěosmičce je novinka o 20 centimetrů delší, o deset vyšší a o pět centimetrů širší. Kufr nabídne základních 360 litrů, po sklopení zadních sedaček 1194 litrů – na relativně malé auto jde o velmi dobré hodnoty. Skvělé je, že se podařilo udržet nízkou hmotnost 1045 kilogramů dle evropských norem, což po odečtení hmotnosti normovaného řidiče (75 kg) dává hmotnost pod jednu tunu.
Podvozek je složen z předního zavěšení McPherson, vzadu je pak příčný nosník; pružiny a tlumiče jsou oproti modelu 208 specificky seřízené. Jinak naladěný je dle výrobce i posilovač řízení. Pro model 2008 se nenabízí pohon 4x4, malou a rozhodně neplnohodnotnou náhradou je systém Grip Control. Ten dovoluje zvolit řidiči množství přenášeného výkonu na přední kola, v nabídce jsou režimy Sníh, Terén, Písek, ESP Off. Zda to bude fungovat, ukáže až praxe.
Nabídka benzínových motorů zahrnuje tříválce 1.2 l e-VTi o výkonu 60 kW (82 k), později bude k dispozici i silnější verze - 81 kW (110 k), respektive 96 kW (130 k). Čtyřválcové benzínové motory zahrnují jediný agregát - 1.6 l VTi o výkonu 88 kW (120 k).
Naftové motory budou k dispozici tři: 1.4 l HDi - 50 kW (68 k) a 1.6 l e-HDi s výkonem 68 kW (92 k). V nabídce bude i silnější verze téhož motoru – 84 kW, respektive 115 koní.
Cena zatím nebyla zveřejněna, prodej bude zahájen zkraje letošního léta.