K dispozici jsou celkem čtyři motory, technicky jde ale o dvě stejné jednotky s různě naladěným výkonem. Benzínové zastupuje 1.6 EvoBoost s výkony 150 a 180 k (110 a 132 kW), vznětové pak dvoulitrový přeplňovaný Duratorq s výkony 140 a 163 k (103 a 120 kW).

V nabídce převodovek jsou výhradně šestistupňové skříně, jak manuální, tak automatické (pro dieselové motory je k dispozici dvouspojková převodovka Powershift). Kromě základního motoru využívají všechny verze pohonu všech čtyř kol, realizovaného prostřednictvím mezinápravové spojky Haldex IV. Generace.

Ford Kuga (2012)

Ford Kuga (2012)

FOTO: Ford

Není bez zajímavosti, že Kuga má jako první vůz ve svém segmentu bezdotykové ovládání pátých dveří, kdy stačí přijít k autu s klíčky v kapse a pod zadními dveřmi provést krouživý pohyb nohou. Podobný systém začal jako první nabízet pro vybrané modely koncern Volkswagen.

Ford Kuga (2012)

Ford Kuga (2012)

FOTO: Ford

Na českém trhu ceny začínají za verzi s motorem 1.6 EcoBoost 110 kW a pohonem pouze předních kol od 559 550 korun. Nejlacinější verze s turbodieselem a pohonem 4x4 přijde na 661 550 korun. S benzínovým, podle plánů Fordu pravděpodobně méně poptávaným motorem 1.6 (180 k), začíná cena za „čtyřkolku“ na částce 774 000, což je hodně, jde však o vyšší výbavový stupeň Titanium.

Ford Kuga

Ford Kuga - 1. generace

FOTO: Martin Žemlička, Novinky