Autosalon, který má v Česku 110letou tradici, se v posledních letech potýkal s nezájmem ze strany jednotlivých značek. V mnoha případech importéry nahrazovali pouze jejich místní prodejci, některé automobilky v Brně chyběly úplně.

"Nový termín je z hlediska hlavní prodejní sezóny odbytově zajímavý. Přinese příležitost prezentovat českému publiku aktuální automobilové novinky krátce po jejich premiérách na veletrhu v Ženevě," uvedl Čikl.

Stánek Škody na brněnském autosalonu.

Stánek Škody na brněnském Autosalonu v roce 2010

FOTO: maž, Novinky

Výstava by již neměla být v kalendáři akcí Mezinárodní organizace výrobců automobilů OICA, jako jsou třeba mezinárodní autosalony v Ženevě nebo v Paříži, ale profilovat se jako akce pro podporu prodeje nových aut v ČR.

Podle ředitele spolupořádajícího Sdružení automobilového průmyslu Antonína Šípka zatím není jasné, zda se bude autosalon konat každý rok, nebo jednou za dva roky, jak tomu bylo v poslední době. Naopak u veletrhu užitkových aut Autotec by měla dvouletá perioda zůstat.