Naftový biturbo osmiválec není v koncernu Volkswagen ničím neznámým či novým, už od loňska tento skvělý motor najdete v touaregu nebo Audi Q7. Zde má tento 4,2litrový osmiválec motor se systémem vstřikování common-rail a přeplňováním turbodmychadlem výkon 250 kW (340 k) a 800 Nm, zatímco v Porsche Cayenne S Diesel je výkon větší – 382 k (281 kW) a 850 Nm.

V případě dieselového Porsche Cayenne tento model zvládne zrychlit z 0 na 100 km/h během 5,7 s a jede až 252 km/h. To vše při normované spotřebě 8,3 l/100 km. Převodovka je samočinná osmistupňová, výkon se přenáší na všechna čtyři kola s preferencí zadních kol při dynamické jízdě.

Porsche Cayenne S Diesel (2012)

Porsche Cayenne S Diesel (2012)

FOTO: Porsche

Porsche Cayenne S Diesel: kvůli bohatému zakrytí není motor vidět.

Porsche Cayenne S Diesel: kvůli bohatému zakrytí není motor vidět.

FOTO: Porsche

Standardem pro tento motor je systém start/stop, což podle Porsche nemá žádný jiný naftový osmiválec v SUV. Otázkou je, zda zrovna tímto se má Porsche, které tento – v případě konvenčních spalovacích motorů - kontroverzní systém montuje i do ikonické 911, chlubit. Palivová nádrž může mít kapacitu až 100 litrů, takže dojezd na jedno natankování činí kolem 1200 kilometrů.

Cena nového modelu Cayenne S Diesel je 77 684 euro, tj. přibližně 1 942 000 korun. Prodej nejsilnějšího dieselu pro cayenne bude zahájen v lednu 2013.

Porsche Cayenne S Diesel

Porsche Cayenne S Diesel

FOTO: Porsche