Technologii MuCell vyvinula Massachusettská technická univerzita v USA. Její podstatou je vstřikování neaktivních plynů, třeba dusíku, do tekutého plastu. Strukturu výztuh dveřních klik lze přirovnat k oblíbené bublinkové čokoládě, vysvětlil technologii David Svoboda, vedoucí úseku Plasty Witte.

První série testů začala koncem loňského roku v Mnichově, z Německa se poté zkoušky přesunuly do Nejdku. "Po úspěchu prvních vzorků nyní začala výroba pro naše zákazníky naplno," konstatoval Svoboda.

Technologie MuCell pomůže mimo jiné snížit hmotnost dílů a zkrátit výrobní cyklus. Plasty z Nejdku si do budoucna zachovají stejnou pevnost, budou však díky své pórovité struktuře lehčí o zhruba osm až 15 procent, uvedl Svoboda. Nová technologie je vhodná pro výrobu velkoobjemových a silnostěnných dílů. Dalšími klady je například větší stabilita výrobního procesu, snížení zátěže lisovacího stroje či omezení deformací dílů. "Zanedbatelný není ani fakt, že výroba je šetrnější k životnímu prostředí," dodal.

Firma loni realizovala 89 procent obratu s automobilkami Volkswagen, Volvo, Audi, Ford či BMW a GM.