Nárazovými testy podle normy pro rok 2012 prošlo šest nových modelů - Audi A3, Ford B-Max, Isuzu D-Max, Kia Ceed, Renault Clio a Volvo V40. Euro NCAP následně uveřejnilo výsledky testů ochrany dospělých cestujících při čelním, bočním a zadním nárazu a bezpečnosti dětí a chodců.

Audi A3 v nárazovém testu.

Audi A3 v nárazovém testu

FOTO: Euro NCAP

Pouze jediné testované vozidlo – Isuzu D-Max – si nesáhlo na marketingově cenných pět hvězdiček. O body velký pick-up od Isuzu přišel za horší ochranu dětí a sražených chodců.

Kia Ceed v nárazovém testu.

Kia Ceed v nárazovém testu

FOTO: Euro NCAP

Nejlépe z celé šestice si vedlo Audi A3 a Volvo V40. Volvo za bezpečnostní asistenty získalo plných 100 procent bodů a díky airbagu pro chodce mělo nejlepší hodnocení v kategorii sražených chodců. Horšího hodnocení dosáhl model V40 za ochranu dětí, což byl z celé šestice překvapivě druhý nejhorší výsledek.

Výsledky crash testů Euro NCAP (srpen 2012)
automobilcelk. hod.dospělídětichodcibezp. systémy
Audi A3
595 % 87 % 74 %86 %
Ford B-Max592 %84 %67 %
71 %
Isuzu D-Max4
83 %67 %51 %71 %
Kia Ceed
5 89 %88 %61 %86 %
Renault Clio
5 88 %89 %66 %99 % 
Volvo V405
98 %75 %88 %100 %

Mezinárodní konsorcium Euro NCAP, které je složeno ze zástupců ministerstev dopravy evropských států, autoklubů, pojišťoven a svazů na ochranu spotřebitelů, od roku 1997 provádí pravidelné nárazové zkoušky nových modelů automobilů.

Euro NCAP automobily porovnává v rámci jednotlivých tříd, pokud tedy auto velikosti fabie dosáhne pěti hvězdiček, neznamená to, že je stejně bezpečné jako superb se stejným ohodnocením.

Podrobné informace o testovaných automobilech, metodice nárazových testů i hodnocení všech testovaných automobilů najdete na oficiálních stránkách EuroNCAP.