Článek
Nárazovými testy podle normy pro rok 2012 prošlo šest nových modelů - Audi A3, Ford B-Max, Isuzu D-Max, Kia Ceed, Renault Clio a Volvo V40. Euro NCAP následně uveřejnilo výsledky testů ochrany dospělých cestujících při čelním, bočním a zadním nárazu a bezpečnosti dětí a chodců.
Pouze jediné testované vozidlo – Isuzu D-Max – si nesáhlo na marketingově cenných pět hvězdiček. O body velký pick-up od Isuzu přišel za horší ochranu dětí a sražených chodců.
Nejlépe z celé šestice si vedlo Audi A3 a Volvo V40. Volvo za bezpečnostní asistenty získalo plných 100 procent bodů a díky airbagu pro chodce mělo nejlepší hodnocení v kategorii sražených chodců. Horšího hodnocení dosáhl model V40 za ochranu dětí, což byl z celé šestice překvapivě druhý nejhorší výsledek.
Výsledky crash testů Euro NCAP (srpen 2012) | |||||
---|---|---|---|---|---|
automobil | celk. hod. | dospělí | děti | chodci | bezp. systémy |
Audi A3 | 5 | 95 % | 87 % | 74 % | 86 % |
Ford B-Max | 5 | 92 % | 84 % | 67 % | 71 % |
Isuzu D-Max | 4 | 83 % | 67 % | 51 % | 71 % |
Kia Ceed | 5 | 89 % | 88 % | 61 % | 86 % |
Renault Clio | 5 | 88 % | 89 % | 66 % | 99 % |
Volvo V40 | 5 | 98 % | 75 % | 88 % | 100 % |
Mezinárodní konsorcium Euro NCAP, které je složeno ze zástupců ministerstev dopravy evropských států, autoklubů, pojišťoven a svazů na ochranu spotřebitelů, od roku 1997 provádí pravidelné nárazové zkoušky nových modelů automobilů.
Euro NCAP automobily porovnává v rámci jednotlivých tříd, pokud tedy auto velikosti fabie dosáhne pěti hvězdiček, neznamená to, že je stejně bezpečné jako superb se stejným ohodnocením.
Podrobné informace o testovaných automobilech, metodice nárazových testů i hodnocení všech testovaných automobilů najdete na oficiálních stránkách EuroNCAP.