Hlavní obsah

Mazda v Moskvě odhalila novou "šestku"

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mazda přivezla na moskevský autosalon novou "šestku", automobil střední třídy. Japonská automobilka prozradila většinu technických detailů, informaci o naftových motorech si však schovala na zařijový pařížský autosalon, kde se Mazda6 rovněž ukáže.

Foto: Mazda

Mazda6 (2012)

Článek

Nová „šestka“ je dlouhá 4 865 mm, široká 1 840 mm a vysoká 1 450 mm. Rozvor náprav má nyní hodnotu 2 830 mm, kufr v případě sedanu pojme 483 l nákladu. Na zadních sedadlech mají cestující údajně o 43 mm více prostoru před koleny než v předchozím modelu. Předchozí generace Mazdy6 byla celkově menším autem - měřila na délku 4735 mm, byla široká 1795 mm, vysoká 1440 mm a měla rozvor náprav 2757 mm. Kufr by však větší než u nového modelu - 519 l.

Standardem jsou sedmnáctipalcová litá kola, v nabídce budou i „devatenáctky“. Premiéru v sériové produkci Mazdy mají světlomety s LED technologií a světelnými kroužky. Přední náprava je typu McPherson, vzadu je víceprvková náprava, stejně jako u minulé generace. Skvělá je hodnota aerydynamického odporu vzduchu – 0,26.

Foto: Mazda

Mazda6 (2012)

Nový model bude založen na tzv. Skyactiv Technology. Základem je optimalizace spalovacího procesu, rekuperace energie a snižování hmotnosti. U benzínových motorů se využívá vysoký kompresní poměr (14,0:1), o 10 procent nižší hmotnost, o 30 procent snížené vnitřní tření. U naftových motorů jde o proměnný zdvih výfukových ventilů, sekvenční přeplňování dvojicí turbodmychadel a rovněž o 10 procent nižší hmotnost než u srovnatelných „starých“ motorů od Mazdy.

Nová „šestka“ dostane také systém nazvaný i-Eloop. Jedná se o rekuperaci brzdné energie v okamžiku, kdy řidič uvolní pedál plynu. Tím se dobijí kondenzátor, elektřina  v něm uložená se poté v automobilu využije k napájení elektrických zařízení (například audiosoustavy).

Foto: Mazda

Mazda6 (2012)

Foto: Mazda

Mazda6 (2012)

Dva benzínové motory

Mazda zatím potvrdila pouze benzínové motory, o naftových hodlá hovořit až na pařížském autosalonu, který začíná za měsíc. Benzínové motory zastupuje dvoulitr s výkonem 110 kW (150 k) při 6000 otáčkách a 210 Nm při 4000 otáčkách. Druhým agregátem je motor se zdvihovým objemem 2,5 litru a výkonem 141 kW (192 k) při 5700 otáčkách a 256 Nm.

Foto: Mazda

Mazda6 (2012)

Na výběr jsou výhradně šestistupňové převodovky – manuální a samočinné. Mazda udává u slabšího z dosud představených motorů kombinovanou spotřebu paliva 6,0 l/100 km (s automatem 6,1l), u silnější jednotky pak 6,4 l s automatickou převodovkou.

Ve světové premiéře se nový sedan ukáže na právě zahájeném moskevském autosalonu (29. srpen až 9. září). Mazda6 se kromě sedanu bude nabízet i v praktičtější karosářské variantě kombi.

Foto: Mazda

Mazda6 (2012)

Anketa

Ohodnoťte vzhled nové Mazdy6 (jako ve škole)
1
74,6 %
2
15,4 %
3
5,8 %
4
1,6 %
5
2,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 5619 čtenářů.

Reklama

Výběr článků

Načítám