Co se změnilo? Zatímco dříve se bouralo se čtyřicetiprocentním přesahem, nyní je to 25procenty, přičemž překážka je opět pevná a simuluje například strom či roh domu. Rychlost nájezdu, ve kterém je zasažena levá část vozidla, je 40 mph (64 km/h).

Na první pohled to působí možná zvláštně, ale jakkoliv se provedené změny zdají být drobné, přidělala nová metodika vrásky mnoha automobilkám zvučných jmen. Pouze Acura TL a Volvo S60 získaly hodnocení „dobré“. V případě hodnocení dalších modelů střední třídy dosáhly druhého nejhoršího hodnocení Mercedes-Benz třídy C, Audi A4 a Lexus IS. Kompletní výsledky můžete najít na stránkách IIHS. Zajímavé je srovnání s výsledky podle předchozí metodiky, ve které automobily získávaly vysoké hodnocení.

V Evropě provádí automobilové nárazové testy organizace Euro NCAP (www.euroncap.com). Evropská instituce provádí přední náraz rovněž v 64 km/h, překážka ale není pevná, nýbrž deformovatelná.