Hlavní obsah

Isuzu začalo v Česku prodávat pick-up D-Max

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Japonský výrobce Isuzu, který vyrábí zejména autobusy a nákladní vozidla, začal v Česku poprvé nabízet pick-up. Model D-Max stojí od 556 800 korun a firma by s ním v příslušném segmentu ráda v Česku získala desetiprocentní podíl.

Foto: Isuzu

Isuzu D-Max

Článek

D-Max se bude nabízet se třemi velikostmi kabiny, respektive korby. Single Cab má místo pouze pro dva cestující, ale zase uveze nejvíce nákladu. Délka vnitřku korby činí 2,31 m a šířka 1,57 m. Nákladová kapacita činí 1080 kg (u verze 4x2) a 1011 kg u verze 4x4.

Druhým modelem je 2+2místné provedení, které má vzadu nouzové sedačky. Space Cab má nákladovou plochu dlouhou 1,8 metru a uveze až 960 kilogramů. Provedení Double Cab nabídne vzadu plnohodnotná sedadla pro dva, respektive tři cestující. Korba má v této variantě délku 1,55 m.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Isuzu D-Max

Všechny modely pohání čtyřválcový, dvojitě přeplňovaný dieselový motor o objemu 2,5 l. Motor vlastní konstrukce, který plní emisní normu Euro 5, nabídne přímé vstřikování common rail.

Motor v D-Maxu nabídne výkon 120 kW (163 k). Maximální točivý moment má hodnotu 400 Nm v rozpětí mezi 1400 až 2000 otáčkami. Kombinovaná spotřeba paliva se pohybuje s hodnotami mezi 7,4 až 8,4 l/100 km (dle verze nástavby). Není bez zajímavosti, že Isuzu dodává vznětové motory i pro některé výrobce osobních automobilů (díky spolupráci s GM jsou to například motory pro Opel Astra).

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Isuzu D-Max

Zamrzí, že volant je nastavitelný pouze jednoose, interiér je strohý, ale funkční. Skvělá je prostornost, do kabiny se bez problémů vejdou i nadprůměrně vysocí jedinci. Krátká projížďka naznačila, že D-Max je na silnici sice komfortní, nicméně kvůli své velikosti a váze kolem dvou tun vcelku neohrabaný (což je poznávací znak všech pick-upů). Jeho teritoriem tak rozhodně nemají být městské ulice, nýbrž zablácené vesnické polní cesty.

Motor má dostatek elánu, odhlučnění ale není tak dobré jako v osobním autě. Stejně tak je tomu i v případě převodovky, která je šestistupňová a kromě manuální verze je v prodeji i samočinná (pouze pětistupňová). Pohon obou náprav se zapíná manuálně, ve výbavě nechybí ani redukční převodovka. Uzávěrky diferenciálů do extrémního terénu byste ale u D-Maxe hledali marně.

Foto: Isuzu

Isuzu D-Max

Základní výbava obsahuje centrální zamykání, tónovaná skla, posilovač řízení, elektrické ovládání oken nebo držák na nápoje. Klimatizaci a otáčkoměr dostanete u všech provedení kromě nejlevnější verze s pohonem pouze předních kol. Prodejní ceny začínají na částce 556 800 (Single Cab, 4x2), nejlevnější verze 4x4 přijde na 636 800 korun.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám