Historicky první sportovně laděný S model značky Audi se vznětovým motorem - SQ5 - pohání motor s objemem 2967 ccm. Ten je přeplňován dvěma různě velkými turbodmychadly. Motor 3.0 TDI nabízí výkon 230 kW (313 k) a maximální točivý moment 650 Nm od 1450 do 2800 otáček. Audi jej od loňska nabízí i do modelu A6 a časem určitě přibydou další.

Ingolstadtská automobilka neuvádí hmotnost SQ5, výkonný motor nicméně zaručuje působivé parametry: stovku zvládne za 5,1 s a jede až (pravděpodobně elektronicky omezených) 250 km/h, spotřeba nafty je přitom 7,2 l/100 km. Výkon se prostřednictvím osmistupňového automatu tiptronic přenáší na všechna čtyři kola.

Audi SQ5 TDI (2012)

Audi SQ5 TDI (2012)

FOTO: Audi

Audi SQ5 TDI (2012)

Audi SQ5 TDI (2012)

FOTO: Audi

Naftové motory obvykle nemají moc hezký zvuk výfuku, SQ5 má v krátkém vedlejším rameni výfukové soustavy reproduktor. Za zmínku stojí o 30 mm snížený podvozek a sériově dodávaná 20“ kola s pneumatikami 255/45. V seznamu příplatkové výbavy jsou i kola s průměrem ráfku 21 palců.

Oproti běžnému modelu je nový střešní spoiler a modifikované nárazníky. Vrcholný model se dodává buď v modré, nebo černé metalíze. Cena na německém trhu začíná v přepočtu na částce 1,5 miliónu korun. Česká cena zatím není k dispozici, prodej bude zahájen v druhé polovině příštího roku.

Audi SQ5 TDI (2012)

Audi SQ5 TDI (2012)

FOTO: Audi