Design omlazené sedmičky se měnil pouze v detailech, pozorný čtenář si všimne nového nárazníku s otvory pro přívod vzduchu a předních světlometů s LED technologií. Maska chladiče už nemá dvanáct svislých lišt, nýbrž pouze devět. Ukazatele směru jsou integrované do spodní části vnějších zpětných zrcátek. Zadní světlomety s typickým tvarem písmene L jsou beze změn. Nový je nárazník s druhou chromovanou lištou.

BMW řady 7 2012

BMW řady 7 2012

FOTO: BMW

BMW řady 7 2012: LCD displej o úhlopříčce 10,25 palce nahrazuje tradiční přístrojovou desku. Podobné řešení nabízí i Mercedes-Benz pro třídu S a Land Rover v případě modelu Range Rover.

BMW řady 7 2012: LCD displej o úhlopříčce 10,25 palce nahrazuje tradiční přístrojovou desku. Podobné řešení nabízí i Mercedes-Benz pro třídu S a Land Rover v případě modelu Range Rover.

FOTO: BMW

Uvnitř je nový multifunkční přístrojový displej s volitelnými ukazateli a centrální ovládací displej s 3D grafikou. Nový je i navigační systém, systém pro noční vidění, asistent dálkových světlometů a parkovací asistent. Standardem pro všechny motory je osmistupňová samočinná převodovka (manuální se pochopitelně k takto luxusnímu autu nenabízí).

BMW řady 7 (2012)

BMW řady 7 (2012)

FOTO: BMW

Šest motorizací

V nabídce jsou tři vznětové a tři zážehové motory, vrcholem je verze 760i poháněná dvanáctiválcem s výkonem 544 koní a 750 Nm. BMW 760i zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,6 s a dosahuje elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 250 km/h. S kombinovanou spotřebou 12,8 l/100 km a emisemi CO2 299 jde o nejžíznivější a nejméně ekologický vůz v této modelové řadě.

Verze 740i s třílitrovým šestiválcem nabídne výkon 320 k a 450 Nm, osmiválcové provedení 750i má pod kapotou 450 koní a 650 Nm.

BMW řady 7 (2012)

BMW řady 7 (2012)

FOTO: BMW

Naftové motory zastupují verze 730d, 740d a 750d. Základní třílitrový šestiválec spotřebuje pouhých 5,6 l/100 km, motor má 258 k a 560 Nm. Provedení 740d pohání ten samý motor, výkon v tomto případě činí 313 k, točivý moment je 630 Nm. Kombinovaná spotřeba paliva je o 0,1 l vyšší než v případě 740d.

BMW řady 7 (2012)

BMW řady 7 (2012)

FOTO: BMW

Vrcholem naftových motorů je třikrát (!) přeplňovaný vznětový řadový šestiválec, standardně spojený s pohonem všech čtyř kol. Motor nabídne 381 koní a už od 2000 otáček 740 Nm točivého momentu. Stovku zvládne 750d za 4,9 vteřiny, to vše při průměrné spotřebě 6,4 l/100 km.

Standardně jsou poháněná kola zadní nápravy, pro model 750i, 740d a 730d je k dispozici příplatkový systém pohonu všech čtyř kol xDrive. Ceny na českém trhu zatím nebyly oznámeny. V autosalonech BMW by omlazený model měl být k dispozici v průběhu července.

BMW řady 7 (2012)

BMW řady 7 (2012)

FOTO: BMW