O supersportu, vyráběném na sever od našich hranic, se poprvé začalo mluvit před rokem, kdy polská firma (slovo automobilka není na místě ani teď) ukázala první snímky předprodukční verze. Ta jakoby z oka vypadla Lamborghini Gallardo. Málokdo by si vsadil, že svět spatří sériová, prodejná verze. Mnoho ambiciózních nápadů totiž skončilo nerealizováno.

Neskutečné se stalo skutkem a na konci roku půjde Arrinera Venocara do prodeje. Stát bude 3,7 miliónu korun, což je jen o zanedbatelných sto tisíc méně než u „opravdového“ gallarda. To je navíc výtvorem profesionální automobilky se silným zázemím koncernu Volkswagen a hlavně mnoha desítkami let zkušeností. Arrinera chce auto prodávat kromě Evropy také ba Blízkém východě, v Číně a Spojených státech.

Arrinera Venocara (2012)

Arrinera Venocara (2012)

FOTO: Arrinera

Osmiválec přeplňovaný kompresorem je původem z Corvette ZR1. Jeho zdvihový objem činí úctyhodných 6,2 litru. V modelu od polských tvůrců činí výkon 650 koní a 820 Nm. Vzhledem k hmotnosti pouhých 1300 kilogramů zvládne Arrinera Venocara zrychlit z klidu na stovku za 3,2 vteřiny. Zrychlení 0-200 km/h má neméně působivou hodnotu 8,9 vteřin a ostudu nedělá ani nejvyšší rychlost 340 km/h.

Arrinera Venocara (2012)

Arrinera Venocara (2012). Interiér je velice oranžový, působí ale vcelku vkusně.

FOTO: Arrinera

O krocení motoru se starají kotoučové brzdy s rozměrem 380 mm vepředu a 350 mm vzadu. Motor pohání zadní pneumatiky, jejich rozměr je mimochodem dvacet palců (vepředu jsou devatenáctky). Podvozek s nezávislým zavěšením pomáhal navrhovat Lee Noble, majitel britské malosériové automobilky Noble.

Arrinera Venocara (2012)

Arrinera Venocar: zadní partie působí originálně.

FOTO: Arrinera