Článek
Čínský trh se pro většinu automobilek stává prioritou číslo jedna. BMW speciálně pro Čínu připravuje prodlouženou verzi trojkové řady, která vzadu nabídne více místa pro nohy (je vtipným paradoxem, že se tak děje na trhu, jehož klienti patří k nejmenším národům). Lamborghini na právě probíhajícím autosalonu v Pekingu ukázalo svůj přelomový model – koncept SUV Urus. [celá zpráva]
Ferrari výhradně pro Zemi středu nabízí limitovanou edici s draky a plaketkou s čínskými znaky. [celá zpráva]
Bugatti do Pekingu přivezlo v limitované edici Grand Sport Vitesse Wei Long. Oproti standardní verzi, která má rovněž namísto hliníku karoserii z pravého porcelánu, jsou uvnitř tradiční čínští draci a nápisy v čínštině. Najdete je například na sedadlech, koberečcích nebo na plaketě mezi sedadly. Nepodstatný detail? Vyloženě pro evropský či americký trh žádné takto pojaté speciální edice nevznikají. To samé platí pro výše zmíněné Ferrari, které takto slavilo 20 let na čínském trhu.
V Číně měl světovou premiéru i Bentley Mulsanne Diamond Jubilee, který se dostane pouze k šedesáti zákazníkům. Bentley jej připravilo na počest Alžběty II., která britskému trůnu vládne šedesát let. Proč se představení koná zrovna v Číně, tak daleko od domovské Británie? Je to jednoduché. Nejlidnatější země světa totiž představuje pro Bentley největší trh. A obrovský potenciál má i pro ostatní značky, které se čínským zákazníkům snaží zalíbit. A lze-li soudit podle každoročně stoupajících prodejů, bude pro automobilky čínský trh stále oblíbenější.