Vzhled nového Viperu SRT je evolucí minulé generace, nečekejte výrazné změny. Ostatně nebylo jich ani potřeba. Nové jsou bi-xenonové světlomety a tvarování zadních koncovek výfuku. Tradiční poznávací znaky - vyboulená kapota a střecha společně s dlouhou kapotou - zůstaly zachovány.

„Objem ničím nenahradíš“ je známé heslo amerických výrobců sportovních aut a nový Viper jej splňuje do posledního písmenka. Zatímco v Evropě je i u sportovních aut trendem downsizing, tedy snižování zdvihového objemu a instalace jednoho či dvou turbodmychadel, v USA na to naštěstí jdou postaru – velký zdvihový objem, osm nebo ještě lépe deset válců a atmosférické plnění.

SRT Viper (2012)

SRT Viper (2012): červené pole otáčkoměru začíná už na hodnotě 6500.

FOTO: Chrysler

Nový SRT Viper pohání desetiválec o zdvihovém objemu 8,4 (!) litru. Motor produkuje 649 koní (477 kW) a 814 Nm točivého momentu, což je o 41 k a 54 Nm více než dosud. Jak bude nový Viper zrychlovat a jak rychle pojede, si zatím automobilka nechala pro sebe. V případě minulé, čtvrté generace uměl Viper zrychlit z klidu na 96 km/h za 3,4 vteřiny a jel rychlostí až 325 km/h.

SRT Viper (2012)

SRT Viper (2012)

FOTO: Chrysler

V10, manuální převodovka

Motor je spojen se šestistupňovou a nutno zdůraznit, že manuální převodovkou, která vás více vtáhne do děje než automat. Poháněná jsou samozřejmě zadní kola a v základní výbavě nechybí ani diferenciál s omezenou svorností.

SRT Viper (2012)

SRT Viper (2012)

FOTO: Chrysler

O zpomalení vozu se starají čtyřpístkové brzdy Brembo s kotouči o průměru 355 mm (na všech čtyřech kolech). Výtečné je také to, že hmotnost Viperu klesla o 45 kilogramů na současných 1520 kg.

V nabídce budou dvě verze – SRT a GTS, přičemž ta druhá dostane skořepinové závodní sedačky a adaptivní tlumiče Bilstein. Ceny ani přesné datum zahájení prodeje zatím výrobce neoznámil.

SRT Viper (2012)

SRT Viper (2012)

FOTO: Chrysler