Nový Transit bude nabízen s krátkým nebo s dlouhým rozvorem náprav (celková délka vozidla 4,97 nebo 5,34 m). Výška vozidla je pod dva metry, přesnou hodnotu si zatím Ford nechal pro sebe. Automobilka slibuje, že ovládání a jízdní vlastnosti nového transitu budou podobné běžným osobním vozům.

Sedadla jsou variabilně posuvná, zadní sedadla lze úplně vyjmout. Interiér je kompletně čalouněn, na přání se bude dodávat i kožené provedení sedadel.

Bohatá bude i bezpečnostní výbava – v nabídce nebudou chybět čelní, boční i stropní vzduchové vaky. Z komfortní výbavy zaujme parkovací kamera, integrovaná do vnitřního zpětného zrcátka, nebo systém varování před neúmyslným opuštěním pruhu.

Ford Tourneo Custom (Transit) v devítimístném provedení.

Ford Tourneo Custom (Transit) v devítimístném provedení.

FOTO: Ford

Ford Tourneo Custom Concept (2012, Ženeva)

Ford Tourneo Custom - vnitřek vozu působí moderně.

FOTO: Ford

V Evropě výhradně s turbodiesely

O pohon se na evropském trhu starají výhradně vznětové motory: jde o motor Duratorq TDCi 2,2 l ve třech stupních výkonu: 74, 92 a 114 kW. Standardem je šestistupňová manuální převodovka. Spotřeba paliva je od 6,9 l/100 km.

Během letošního roku Ford představí také větší a těžší varianty; budou k dispozici i ve variantě s pohonem zadních kol. Ford chce mimochodem kompletně obnovit svou flotilu užitkových modelů do roku 2014.

Sériová verze popisovaného Transitu bude představena v dubnu na autosalonu užitkových vozů v britském Birminghamu.

Přesné datum zahájení prodeje ani prodejní ceny zatím od tuzemského importéra nezazněly.

Ford Tourneo Custom Concept (2012)

Ford Tourneo Custom Concept (2012)

FOTO: Ford