Nové Audi A6 allroad quattro je 4,94 metru dlouhé, 1,90 metru široké a 1,47 metru vysoké, což je podobné jako u výchozího A6 v karosářské verzi kombi (v řeči Audi Avant). Oproti minulé generaci má nový model o 20 procent více dílů z hliníku, díky čemuž klesla hmotnost o citelných 70 kilogramů.

Karoserie nové generace A6 allroad quattro má o šest centimetrů větší světlou výšku, než je tomu u výchozího modelu A6 Avant. Výhradně pro allroad je k dispozici hnědý lak karoserie. Zavazadlový prostor má objem 565 litrů, po sklopení 1680 litrů.

Audi A6 allroad (2012)

Audi A6 allroad (2012)

FOTO: Audi

Audi A6 allroad quattro bude od začátku nabízeno se čtyřmi šestiválci - jednou zážehovou jednotkou TFSI a třemi vznětovými TDI. Všechny agregáty mají zdvihový objem tři litry a pracují s přímým vstřikováním paliva v kombinaci s přeplňováním. Výkony činí od 204 do 310 koní.

Audi A6 allroad (2012)

Audi A6 allroad (2012)

FOTO: Audi

Vrcholný motor 3.0 TFSI přeplňovaný mechanicky poháněným kompresorem dosahuje nejvyššího výkonu 228 kW (310 k). Točivý moment vrcholí na hodnotě 440 N. A6 allroad zrychlí na „stovku“ za 5,9 vteřiny, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na tradičních 250 km/h. Kombinovaná, laboratorně naměřená spotřeba paliva činí 8,9 litru na sto ujetých kilometrů.

Už v sériové výbavě máte vzduchové odpružení podvozku, které při vysoké rychlosti snižuje světlou výšku karoserie o 15 milimetrů, v terénu ji může zvýšit až o 45 mm. Standardem je pohon všech kol quattro.

Audi A6 allroad quattro se začne na českém trhu prodávat v létě. Ceny pro tuzemský trh nebyly zatím stanoveny.