Toyota GT 86 má – jak se na sportovní auto sluší – poháněná zadní kola. Jde o čtyřmístné kupé, jeho rozměry jsou ale kompaktní - 4 240 mm na délku, výška  1 285 mm a rozvor náprav 2 570 mm. Také těžiště je nízké – 475 mm. Motor s protiběžnými písty je umístěn co nejníže a současně co nejvíce vzadu, rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu má tak blízko ideálu – konkrétně je to 53:47.

Použitý motor má zdvihový objem 1998 ccm, čtyři válce, přímé vstřikování a vysoký kompresní poměr (12, 5:1). Jeho výkon 200 koní na první pohled neoslní, je ovšem nutné si uvědomit, že jde o vysokootáčkový atmosférický motor, který pohání poměrně lehké auto s pohotovostní hmotností 1200 kilogramů.

Největšího výkonu dosahuje motor při 7000 otáčkách, 205 Nm je dostupných při 6600 otáčkách. Je tedy jasné, že jde o motor, který bude lačnit po vytočení k červenému poli. Zrychlení na stovku, maximální rychlost, ani spotřebu paliva Toyota prozatím nezveřejnila.

Základem jsou litá kola s průměrem sedmnácti palců a hezké detaily jako je zadní spoiler či zdvojená koncovka výfuku. Uvnitř je imitace karbonu a odlehčené pedály. Volant má průměr pouhých 365 mm a jde o nejmenší volant v historii všech modelů japonského výrobce. Systém ESP má být naladěn tak, aby řidiče i při ostré jízdě co nejméně rušil.

Prodej na evropských trzích bude zahájen v létě 2012. Ceny zatím nebyly zveřejněny. Naživo se nový sporťák poprvé představí 30. listopadu na prknech tokijského autosalonu.