Hlavní obsah

Mini nečekaně odhalilo dvoumístný Roadster

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mini Roadster je šestým modelem a jedná se o vůbec první dvoumístný otevřený vůz v historii značky. Automobilka jej nečekaně odhalila už nyní. Nový model technicky vychází z již dříve představené verze Coupé.

Článek

S délkou 3734 mm, rozvorem 2467 m a šířkou 1683 mm je nový model Roadster přibližně stejně velký jako nedávno představené Mini Cabrio, ze kterého rovněž vychází použitá technika. Roadster je nicméně o 20 mm nižší než čtyřdvéřový model. Rám čelního skla je silněji skloněný směrem vzad (o 13 stupňů než u běžných Mini), takže opticky prodlužuje příď.

Mini Roadster s poháněnou přední nápravou se nabízí se čtveřicí motorů s výkony od 90 kW / 122 k do 155 kW / 211 koní v provedení s tradičním označením John Cooper Works. Převodvoka je buď manuální, lze si však vybrat i samočinnou variantu; v obou případech mají převodovky šest rychlostních stupňů.

Plátěná střecha má manuální ovládání, s pohybem pomáhají plynové vzpěry. Podobné stahování, tedy bez elektrického ovládání, má i Mazda MX-5, která bude jedním z konkurentů Mini Roadster. V nabídce je osm barev karoserie (6 je metalických) a kola velká 15 až 17 palců.

Vzhledem k tomu, že Roadster nemá zadní sedadla, je kufr docela velký - 240 litrů. Praktičnost zvyšuje otevírací otvor s rozměry 36 x 20 cm mezi interiérem a prostorem pro zavazadla.

Na zádi má Roadster umístěn spoiler, který se automaticky vysouvá nad 80 km/h (můžete ho ale vysunout i tlačítkem). Jakmile rychlost vozu klesne pod 60 km/h, spoiler se samočinně zasune. Spoiler zvyšuje při na zadní nápravě údajně až o 40 kg.

Prodej nového Mini Roadster by měl být zahájen příští rok na jaře. Ceny zatím nebyly zveřejněny.

Nabízené motory:
Zážehový čtyřválec, objem: 1598 ccm, výkon: 155 kW/211 k při 6000 ot., max. točivý moment: 260 Nm/1850–5600 ot. Zrychlení 0–100 km/h: 6,5 s, nejvyšší rychlost: 237 km/h. Kombinovaná spotřeba EU: 7,3 l/100 km.
Zážehový čtyřválec, objem: 1598 ccm, výkon: 135 kW/184 k při 5500 ot., max. točivý moment: 240 Nm/1600–5000 ot. (overboost: 260 Nm/1730––4500 ot.). Zrychlení 0–100 km/h: 7,0 s, nejvyšší rychlost: 227 km/h. Kombinovaná spotřeba EU: 6,0 l/100 km.
Zážehový čtyřválec s plně variabilním rozvodem Valvetronic (od BMW) Objem: 1598 ccm, výkon: 90 kW/122 k při 6000 ot., max. točivý moment: 160 Nm/4250 ot.. Zrychlení 0–100 km/h: 9,2 s, nejvyšší rychlost: 199 km/h. Kombinovaná spotřeba EU: 5,7 l/100 km.
Čtyřválcový turbodiesel, objem: 1995 ccm, výkon: 105 kW/143 k při 4000 ot., max. točivý moment: 305 Nm/1750–2700 ot.. Zrychlení 0–100 km/h: 8,1 s, nejvyšší rychlost: 212 km/h. Kombinovaná spotřeba EU: 4,5 l/100 km.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám