Článek
"Primárně jde ale o vůz značky Tatra. Vývoj i výroba jsou naše. Od společnosti DAF nakupujeme některé komponenty," uvedl šéf marketingu společnosti Tatra Martin Najzr.
Nová Tatra se podle Jiřího Kašpárka z marketingového oddělení může pochlubit především modernější a prostornější kabinou ve dvou či třímístné verzi. Zásadní inovací prošel i motor. Je vodou chlazený a dodává ho nizozemská firma PACCAR s holdingu DAF.
„Objem motoru je 12,9 litru. Dosud jsme používali motory chlazené vzduchem,“ upřesnil Kašpárek s tím, že upraven byl i podvozek Tatry. "Nyní používáme vzduchové odpružení všech náprav. To přispělo ke zvýšení komfortu jízdy. Díky tomu vůz dosáhne v terénu i vyšší rychlosti," dodal.
Cena zatím v utajení
Maximální rychlost nového vozu by měla činit 85 kilometrů za hodinu. Přední nájezdový úhel může být až 35 stupňů. Vedení společnosti zatím nechce zveřejnit cenu, za kterou se nový vůz bude prodávat.
Nový vůz Tatra, zkonstruovaný i vyrobený v Kopřivnici, se má postupně stát nejdůležitějším produktem v oblasti civilních trhů. Automobilka jej chce nabízet firmám ve stavebnictví, důlnímu průmyslu, lesnictví, při těžbě ropy a plynu, ale i v jiných průmyslových odvětvích. K lepšímu odbytu chce využít i dealerskou síť společnosti DAF.