Elektromotor vozu i3 Concept je podle BMW zkonstruován primárně pro použití v městském prostředí. Výkon elektrického motoru činí 125 kW (170 koní), točivý moment 250 Nm – přenáší se na zadní kola. Automobil je schopen z klidu na 60 km/h akcelerovat za 3,9 vteřiny a na 100 km/h za 7,9 vteřiny.

Motor je spojen s jednostupňovou samočinnou převodovkou; nejvyšší rychlost je kvůli co největšímu dojezdu elektronicky omezena na 150 km/h. Elektromotor je možné pomocí akcelerátoru použít také pro brzdění. Jakmile řidič povolí plynový pedál, elektromotor se přepne do režimu generátoru a kinetickou energii automobilu začne přeměňovat na elektrickou.

Pro úplnost: akumulátor lze plně nabít ze standardní elektrické zásuvky během šesti hodin. Při použití rychlonabíječky lze 80procentního nabití dosáhnout za jednu hodinu. Důležité je zmínit dojezd na jedno nabití – BMW udává 225 kilometrů (dle cyklu FTP72). Reálný dojezd automobilu BMW odhaduje na 130 až 160 kilometrů.

Jistě není bez zajímavosti, že 25 procent plastů v interiéru je vyrobeno z recyklovaných nebo obnovitelných materiálů; ve větší míře se používají i přírodní vlákna. BMW i3 má klasické znaky současných „bavoráků“, například ledvinky masky chladiče. U konceptu zaujmou 19palcová kola s úzkými pneumatikami.

BMW i3 je zatím pouhým konceptem. Sériová verze by na trh měla dorazit v roce 2013. Koncept je čtyřmístný, na délku měří 3845 mm, vysoký je 1537 mm a široký 2011 mm. Pohotovostní hmotnost činí 1250 kilogramů. Zavazadlový prostor je malý, pouhých 200 litrů.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky BMW najdete na Sauto.cz.