Základní tvar karoserie zůstal stejný, nového tvarování se dočkala přední maska i zadní světla (ta svým tvarem připomínají VW Polo). Nejmenší BMW oproti první generaci rovněž povyrostlo; karoserie je o 85 mm delší, rozvor se zvětšil o 30 mm, rozchod předních kol narostl o 51 mm, zadních kol o 72 mm. Výška automobilu se nezměnila, na šířku je větší o 17 mm.

Větší karoserie zajistí více prostoru pro cestující i zavazadla (nyní 360 l / 1200 l po sklopení zadních sedaček). Větší rozměry ale přinášejí i větší hmotnost automobilu (1290 - 1420 kg v závislosti na výbavě a motoru).

BMW řady 1 potěšilo i náročně řidiče, to samé by mělo platit i pro novou generaci s interním kódem F20. Kromě pohonu zadních kol a výtečného rozložení hmotnosti se řidič může spolehnout na vyspělý podvozek (přední náprava s oddělenými spodními rameny; pětiprvková zadní náprava).

Bohužel, pro „jedničku“ už nebudou k dispozici atmosférické šestiválcové motory, všechny nabízené motory jsou čtyřválcové s přeplňováním. I přes nespornou technickou vyspělost nových přeplňovaných čtyřválců je to pro milovníky vysokých otáček zklamání.

Nové BMW řady 1 bude k dispozici s následujícími motory: 116i s výkonem 100 kW/136 k a 118i 125 kW/170 k. Vznětové motory zastupují „dvoulitry“ 116d s 85 kW/116 k, 118d se 105 kW/143 kW a 120d se 135 kW/184 k.

Mezi novinky komfortní výbavy patří asistent dálkových světel, adaptivní dálková světla, parkovací asistent, couvací kamera, systém varující před nechtěným opuštěním jízdního pruhu s funkcí varování před rychle se blížící překážkou nebo tempomat s brzdnou funkcí.

Ceny ani přesné datum zahájení prodeje zatím BMW nesdělilo. Stejně jako u minulé generace se bude nejmenší BMW vyrábět v závodě v Regensburgu. Světová premiéra je ohlášená na zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky BMW najdete na Sauto.cz.