Článek
BMW tvrdí, že koncept 328 Hommage ukazuje, jak by mohl vypadat současný automobil, který by tehdejší konstruktéři Fritz Fiedler a Rudolf Schleicher vyvinuli s možnostmi moderní techniky a technologie. Sympatické je, jak mnichovská automobilka propojuje počátky automobilismu s moderními technologiemi.
Například puristicky pojaté hlavní přístroje jsou v konceptu BMW 328 Hommage doplněné dvojicí telefonů iPhone, umístěnou v držácích na přístrojové desce před spolujezdcem (jejich design má evokovat klasické stopky). BMW 328 Hommage má karoserii vyrobenou kompletně z karbonu, cílem tvůrců bylo zachovat co nejnižší hmotnost (podobně jako u původního BMW 328).
BMW nezapomnělo ani na detaily - dvoudílná hliníková kola s otvory připomínají originál, dokonce nechybí ani dobová centrální matice. Černé pásky na předních světlech (z moderních diod) zase evokují závodní vozy minulosti.
Koncept je plně funkční, podrobnosti o motoru, výkonech či převodovce však BMW nesdělilo.
Původní BMW 328 se vyrábělo v letech 1936 až 1940, vyrobilo se pouhých 464 kusů. Lehký automobil poháněl dvoulitrový šestiválec s výkonem 80 koní. Motor byl spojen se čtyřstupňovou manuální převodovkou a rozpohyboval automobil na rychlost 150 km/h.