Hlavní obsah

Deset nejočekávanějších motorek letošní sezóny

Novinky, Petr Kološ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sezóna 2011 nebude na motocyklové novinky skoupá. Na českém trhu se objeví víc než 60 úplně nových a inovovaných strojů. Za nejaktivnější je možné letos považovat japonskou Hondu, která přinese – mimo jiné - kontroverzní Crossrunner. Emoce jitří také Diavel. A co teprve šestiválcové BMW 1600 GL?

Článek
Kategorie do 125 ccm

Aprilia RS4 125

Největší změnou oproti minulým ročníkům je přechod verze 125 na čtyřtaktní techniku. Dvoutaktní zůstává jen padesátka. RS4 125 má kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec o výkonu až 15 koní, což je hranice pro řidičské oprávnění. Bohatou výbavu doplňuje hliníkový rám, šestistupňová převodovka nebo skoro 15litrová nádrž. Po vzhledové stránce jde o repliku superbiku RSV4. Cena zatím není známá.

KTM 125 Duke

Jde o první model z Mattighofenu z kategorie 125 ccm určený pro silniční provoz. Základem je rám z Cr-Mo trubek. V něm je usazený čtyřtaktní jednoválec o objemu 125 ccm. Má čtyři ventily na válec, rozvod DOHC a vstřikování Bosch. Výkon se usadil na legislativní normě 11,3 kW a točivý moment na 12Nm. Převodovka šestistupňová, váha 128 kg. Česká cena zatím není známa.

Kategorie do 650 ccm

Honda CBR250R

Stroj z thajské továrny má dvojitý příhradový rám z ocelových trubek. Vpředu najdete hydraulickou teleskopickou vidlici o průměru 37 milimetrů, vzadu centrální tlumič Pro-Link Monoshock. Sedmnáctipalcová kola obouvají gumy rozměrů 110/70 vpředu a 140/70 vzadu. Přední dvoupístková (třípístková u ABS verze) brzda si musí vystačit s jedním kotoučem na pravé straně o průměru 296 mm, zadní jednopístková se pouští do 220 mm kotouče.

Kapalinou chlazený jednoválec DOHC se čtveřicí ventilů má objem 249,6 ccm. Čtyřtaktní agregát dává 19,42 kW (cca 26 koní), točivý moment dosahuje svého maxima na 23,8 Nm. Verze bez ABS vyjde na 99 900 Kč, váží 165 kg. S ABS je stroj o 10 000 dražší a o čtyři kilogramy těžší.

Honda CBR600F

Je to „Hornet v kapotách“. S ním má CBR600F společný nejen řadový čtyřválec v hliníkovém rámu, ale i nastavitelný podvozek. Motor je naladěn na výkon 100 koní a točivý moment na 64 Nm. V nabídce nechybí volitelný brzdový systém C-ABS, který poznáte podle předních třípístků, na rozdíl od základních dvoupístkových brzdičů. Ceny začínají na 209 900 Kč, s ABS je stroj o 15 000 korun dražší.

Suzuki GSX-R600

Model 2011 může zvenku vypadat téměř nezměněný, ale uvnitř se událo mnoho změn sledujících dva cíle: snížení hmotnosti a zlepšení akcelerace. Pozměněný rám je o více než jeden kilogram lehčí. Odtučňovací kúrou prošlo také přední a zadní odpružení, osy obou kol a stejně tak i brzdové kotouče. Hmotnost ušetřily i nové písty, převodovka a také elektronická řídící jednotka. Motor má výkon až 92,5 kW a váží 187 kg. Cena 299 900 Kč.

Kategorie nad 650 ccm

Honda CrossRunner

Podvozek pravděpodobně nejkontroverznějšího stroje sezóny se skládá z dvojitého páteřového rámu, zadní hliníkové kyvky s letmo uloženým kolem a přední nastavitelné vidlice. Motocykl má unikátní čtyřdobý, kapalinou chlazený vidlicový čtyřválec 782 ccm 90° V-4 disponující silou 74,9 kW, spojený je s šestistupňovou převodovkou. Váha je 240,4 kg, cena s ABS 259 900 Kč. Novinka by měla oslovit zájemce vyžadující od motorky vysokou míry zábavnosti i cestovatelský potenciál.

Triumph Tiger 800/800 XC

Základem motocyklu je příhradový rám z ocelových trubek. Podvozek tvoří přední obrácená vidlice, vzadu je klasická kyvná vidlice s přepákovanou centrální tlumící jednotkou. Brzdový systém má na předním kole dva kotouče, vzadu je jeden menší kotouč, nechybí ABS. Srdcem stroje je kapalinou chlazený, DOHC, řadový tříválec o objemu 799 ccm spojený s šestistupňovou převodovkou. Cenovka začíná na 225 000 korunách.

Kawasaki Ninja ZX-10R 2011

V současné době je pole superbiků ovládáno evropským triem Aprilia, BMW a Ducati. Kawasaki chce královskou třídu provětrat pevností, přesností a lehkostí. Sedlo bylo sníženo, rozvor naopak zvětšen. Sedmidílný hliníkový rám, který je vyráběn tlakovým litím, shodil úctyhodných 10 kg. Stroj má kapalinou chlazený řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 998 ccm. Výkon vyšplhá až na 207 koní.

Ducati Diavel

H-D V-Rod nebo Yamaha Max mají konkurenta. Diavel – ďábel – váží 210 kg a ze svého dvouválce o objemu nabízí 162 koní a 127,5 Nm točivého momentu. Základem motocyklu je příhradový rám z ocelových trubek. Kompletně nastavitelný podvozek má vpředu upside-down vidlici Marzocchi s průměrem trubek 50 mm, vzadu je jednoramenná kyvná vidlice s přepákovanou tlumící jednotkou Sachs.

17palcová kola jsou obuta do pneumatik Pirelli Diablo Rosso II, přičemž zadní pneu má šířku 240 mm. Ve výbavě nechybí ABS, kontrola trakce DTC, elektronický plyn Ride-by-Wire a možnost vybrat si z trojice palivových map (Sport - Touring - Urban). Základní cena modelu Diavel je 415 000 Kč.

BMW K1600 GT GTL

Mnichovský výrobce aut přetavil své znalosti ze světa aut do nové řady „K“. Stroj má poprvé řadový (!) šestiválec o výkonu 160 koní. Další světovou novinkou v jedné stopě jsou i natáčecí světlomety. Váha motorek - 319 kg, respektive 348 kg u modelu GTL – vypadá dost zle, ovšem například konkurenční Honda Gold Wing váží přes 400 kg – jsme v kategorii cestovních strojů. Cenu zatím dovozce nestanovil.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám