Hlavní obsah

Nejprodávanější prémiovou značkou v Česku byla loni Audi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prodej většiny prémiových a luxusních značek v Česku loni vzrostl více, než byl růst celého trhu osobních automobilů. Prvenství v tomto segmentu po těsném souboji s BMW obhájila Audi, která zvýšila prodej o téměř 12 procent na 3234 osobních vozů. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů.

Článek

Mnichovská značka BMW loni zejména v první polovině roku v prodejích vedla, Audi ji definitivně předstihla až závěru roku. Rozdíl v prodeji byl přitom 178 vozů. Značce se čtyřmi kruhy patří první místo v tuzemském prémiovém segmentu už od poloviny 90. let.

Dařilo se i dalším luxusním značkám, například Rolls-Royce loni zvýšil prodej o polovinu, když v Česku prodal 12 nových aut. Nové Ferrari si loni koupilo 58 zákazníků, což představuje nárůst o 45 procent. O polovinu vzrostly i prodeje Porsche. Naopak méně vozů prodaly značky Lexus a Bentley. Poptávku po dražších vozech táhnou především firmy a podnikatelé. Zatímco v roce 2009 tvořili firemní zákazníci 48 procent kupců nových osobních vozů, loni to bylo 56,5 procenta. Celkově loni prodej osobních aut stoupl o 4,7 procenta na 169 236 vozů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám