Hlavními evropskými trhy pro tyto skútry jsou a budou podle odborníků Německo, Francie, Velká Británie, Skandinávie a země Beneluxu. Jak je vidět na obrovském rozmachu, který tu zažívají v oblasti elektro-kol – nárůsty kolem 20 % ročně - zákazníci tu dávají přednost spíše kvalitním „high- end“ výrobkům. To v případě elektro-skútrů znamená cenu kolem 3500 euro (cca 87 000 Kč). Výrobky z Asie, často nabízené v supermarketech nebo přes internet se ale dají pořídit i za třetinu.

Před nimi ale prodejci dražších strojů důrazně varují. Navíc tvrdí, že takto nízká cena může velmi rychle celý segment elektrických skútrů i kol zničit, protože pokud si zákazníci pořídí nekvalitní výrobek, ztratí velmi rychle důvěru k celému odvětví – a tato negativní reklama pak může slibně se rozvíjející segment zabrzdit.

V Česku se skútry vyrábí

Obliba elektrických kol zasáhla podle prodejců také Česko. Velmi dobře to bylo vidět na nedávném veletrhu Bike Brno, kde proti loňsku dramaticky přibylo nových značek a typů, bohužel většinou právě ze segmentu „low-end“.

Trh s elektrickými skútry u nás zatím příliš velký není. Prodeje se pohybují v desítkách kusů ročně, přestože Česko patří v tomto směru k pionýrům, máme tu dokonce výrobce elektrických skútrů, mělnickou firmu Akumoto, která své stroje samozřejmě i vyvíjí. Dnes má v nabídce tři typy strojů s různými druhy dojezdů v závislosti na kapacitě a typu baterie. Nejlevnější motocykl vyjde na 32 000 Kč, jenže ujede pouhých 40 kilometrů, maximální rychlost je 50 km/h.

Cena nejlepšího modelu je 77 000 Kč, maximální rychlost je jen o 10 km/h vyšší, dojezd se ale díky LiFePO4 akumulátorům zvýšil na 120 kilometrů. Firma navíc podle posledních trendů nabízí možnost snadného vyjmutí akumulátoru, což v případě, že máte další, záložní, může znamenat „neomezený“ dojezd. Doba nabíjení do plné kapacity se při 220 V pohybuje kolem pěti hodin.

Výrobci motorek i aut se připravují na výrobu

Do výroby elektrických strojů se brzy dají i tradiční výrobci motocyklů. Honda slibuje EV Neo už na konci letošního roku. Výkony mají být srovnatelné se skútrem o objemu 50 ccm. Dojezd bude 30 km. Zajímavé je, že na 80 % kapacity dobijete baterie za 20 minut ze zásuvky 220 V.

Yamaha počítá s prodeji svého elektrického skútru – EC 03 - na začátku roku 2011, podle předběžných údajů bude mít zřejmě větší dojezd než Honda. Suzuki se chce bít o zákazníky s modelem E-Lets, podrobnosti o zahájení výroby zatím nezveřejnila. Elektrický skútr chce vyrábět také BMW. Půjde o model C-1.

Elektrické skútry dokonce připadají zajímavé i výrobcům aut. Například na nedávném Pařížském autosalonu letos představily koncepty skútrů hned dvě firmy – Smart a Mini. O jejich výrobě ještě není rozhodnuto, v obou případech jde každopádně o velmi stylová přepravovadla…V Česku se ale budou v nejbližších dvou až třech letech pozvolna objevovat výroby spíše asijských výrobců, evropské produkty budou finančně mnohem náročnější, což tuzemští zákazníci podle všeho nebudou ochotni akceptovat.