Hlavní obsah

MV Agusta ukázala nejrychlejší a nejsyrovější verzi modelu Brutale

Novinky, Petr Kološ

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italský výrobce exkluzivních strojů představil nejsyrovější a nejrychlejší verzi modelu Brutale všech dob. Má 165 koní a vylepšený, jednosedadlový vzhled. Cena není stanovena, podle cenovky sériové verze je však jasné, že určitě přesáhne 500 000 Kč.

Článek

Každý fanda motorek ví, že MV Agusta vyrábí jen exkluzivní stroje. Jak tedy udělat exkluzivní ještě exkluzivnějším? Respektive brutální ještě brutálnějším? Není to tak složité. Uberete váhu, přidáte výztuhy do rámu, tlumící komponenty nastavíte sportovněji, některé díly uděláte z titanu, jiné z karbonu, přidáte „pár“ koníků výkonu a celé to pojmenujete Brutale Cannonball.

Italskou „Brutální dělovou kouli“ vyvinuli v závodním oddělení MV Agusta Corse. Výkon sériového modelu Brutale zvýšili o 21 koní, na 165 (121kW). Inženýři deklarují, že v 9000 ot/min má stroj 140 koní, když motor vytočíte 10 000 ot/min je tam 160 koní, a pak, těsně před vrcholem, dosáhne stroj výkonového maxima. 112 Nm točivého momentu je k dispozici v nízkých a středních otáčkách – tohle je stejná hodnota jako u sériové verze Brutale 1090RR – a má svým způsobem kompenzovat umístění výkonu až na samém konci otáčkového pole.

Motor dostal speciální elektroniku a zapalování, nová je hlava válců, hřídele, vačky a taky výfuk - je titanový. Všechny komponenty kitu Cannonball jsou zaměřeny na zlepšení zrychlení, maximální rychlosti a akcelerace a slibují jedinečné reakce na pokyny plynu.

Nové díly z karbonu a titanu

Zaměření na výkon přitom neodsunulo na vedlejší kolo vzhled ani kvalitu povrchové úpravy, která je u značky MV Augusta tradičně na vysoké úrovni. Nové díly jsou z karbonu a titanu, čímž dále vylepšují design, jakož i závodnické schopnosti stroje.

Výrobce neudává konkrétní hodnotu ušetřené hmotnosti. Můžeme odhadovat, že to bude něco kolem 5-10 kilo, Cannonball by se tím pádem dostal s provozní hmotností (bez náplní) někam k 180 – 185 kg. (sériová verze Brutale 1090RR má 190 kg).

Pokud jste se rozhodli, že si Cannobal pořídíte, najděte si na webu výrobce speciální 3D konfiguraci, kde si s motorku můžete vyšperkovat (krytem sedla, mini kapotou – štítem nad světlomet) a zadat do výroby. Pak už jde jen o to, jak ji zaplatíte. Cena sériové verze Brutale 1090RR se totiž pohybuje těsně pod částkou 500 000 korun. Kolik si MV Augusta Corse naúčtuje za svůj dělový kit zatím nesdělila. Nic lidového ale nečekejte.

Reklama

Výběr článků

Načítám