BMW ActiveHybrid 7 je postavené na základě BMW řady 7, k pohonu používá hybridní koncepci „mild-hybrid“. Nejde tedy o plnohodnotný hybrid jako v případě modelu X6, který dovede na velmi krátkou vzdálenost jet výhradně na elektrickou energii.

BMW zkombinovalo osmiválcový zážehový motor, osmistupňovou samočinnou převodovkou a elektromotor. Osmiválec je dvakrát přeplňovaný (TwinPower Turbo) a je vybaven přímým vstřikováním. Celkový výkon činí 342 kW/465 k a točivý moment dosahuje 700 Nm.

Elektromotor je umístěn mezi motorem a hydrodynamickým měničem osmistupňové samočinné převodovky a pro svůj pohon využívá elektřinu z lithium-iontových akumulátorů. Kombinovaná spotřeba paliva dosahuje 9,4 l/100 km, což odpovídá produkci 219 g CO2 na 100 km jízdy.

Při rychlé jízdě jsme dosáhli spotřeby (dle palubního počítače) 20 l/100 km, při extrémně úsporné jízdě jsme se dostali o půl litru níže, než kolik udává BMW. Pro srovnání BMW 750i má udávanou spotřebu 11,4 l, vrchol – dvanáctiválec – každých sto kilometrů spotřebuje 12,9 litrů.

BMW řady 7 Active Hybrid

BMW řady 7 Active Hybrid

FOTO: BMW

BMW ActiveHybrid 7 zrychluje podobně jako sportovní vozy - z 0 na 100 km/h během 4,9 s. Jak jsme při krátkém svezení zjistili, dynamika i pružnost jsou opravdu mimořádné – automobil živě reaguje na každé sešlápnutí plynu.

Odhlučnění motoru je přitom velmi dobré, tiché ševelení motoru doprovází tiché hučení elektromotoru. Vzhledem k nabízeným výkonům bychom si dovedli představit na tomto BMW (v našem případě šlo o verzi L s karoserií o 14 cm delší) o něco účinnější brzdy. Bezmála půlhodinová projížďka nicméně nedovoluje žádný automobil řádně vyzkoušet.

BMW řady 7 Active Hybrid

BMW řady 7 Active Hybrid

FOTO: BMW

Pro ActiveHydrid 7 byla vyvinuta speciální 19palcová desetipaprsková kola, která tento model decentně odlišují od ostatních provedení modelové řady.