Francouzský výrobce uvádí jednak dva kabriolety - Wind a Mégane CC, dále druhou variantu sportovního Méganu RS a dva upravené vozy se slavným logem Gordini (Twingo a Clio).

Renault Wind se na českém trhu prodává od 359 900  korun. Toto dvoumístné kupé, dlouhé 3,83 m, nabízí sklápěcí elektrickou střechu. Tu lze složit za 12 sekund. Myslelo se i na praktičnosti – při jakékoliv pozici otevírací střechy nabízí Wind 270 litrů zavazadlového prostoru. Wind se prodává se dvěma motory, slabší 1.2 TCe nabídne výkon 100 koní, silnější šestnáctistovka je o 33 koní výkonnější.

Renault Wind

Renault Wind - dvoumístné kupé s elektricky stahovanou střechou

FOTO: Renault

Renault Wind

Renault Wind

FOTO: Renault

Nově dvouspojková převodovka

Nový Mégane Coupé-Cabriolet završuje modelovou řadu, kterou tvoří pět různých karosářských verzí (včetně kupé nebo kombi). Mégane Coupé-Cabriolet je vyráběn v závodě společnosti Renault v Douai ve Francii (spolu s vozy Scénic a Grand Scénic).

Renault Mégane Coupe-Cabriolet

Renault Mégane Coupé-Cabriolet

FOTO: Renault

Mezi hlavní rozpoznávací prvky patří velká skleněná zasouvací střecha o velikosti 0,47 metru čtverečních. Její obsluha je zajišťována elektrohydraulicky, stažení/natažení trvá 21 vteřin. Vzadu jsou nově brzdová světla s technologií LED.

Novinkou je dvouspojková automatická převodovka EDC (Efficient Dual Clutch), jež má šest stupňů. K dispozici je i šestistupňový manuál. Motory se nabízejí ve výkonovém rozpětí 110 – 160 koní, dva benzínové a tři vznětové. Ceny za Mégane CC začínají na částce těsně pod hranicí 600 tisíc korun.

Renault Mégane Coupe-Cabriolet

Renault Mégane Coupé-Cabriolet  - v Česku od 600 tisíc korun

FOTO: Renault

Renault Mégane Coupe-Cabriolet

Renault Mégane Coupé-Cabriolet

FOTO: Renault

Renault dále začíná prodávat model Mégane GT, který je umírněnou variantou sportovní verze RS. Verze GT se nabízí s dvoulitrovým benzínovým motorem (200 k) nebo s dvoulitrovým turbodieselem (180 k). V případě verze RS se o pohon stará čtyřválcový motor přeplňovaný turbodmychadlem, jenž nabídne rovných 250 koní v 5500 otáčkách a 340 Nm od 3000 otáček. Mégane GT přijde na 514 900 korun (benzínový motor), se vznětovým agregátem činí prodejní cena 564 900 korun.

Renault Mégane Sport 250

Renault Mégane RS

FOTO: Renault

Gordini vyšší výkon nepřinese

Pod značkou Gordini začal Renault prodávat sportovní verze – modely ovšem nemají vyšší výkon, hlavní změnou tak bude klasická a speciální modrá barva se dvěma bílými pruhy, jiná litá kola a drobné změny ve výbavě vozidla. Jiné je barevné provedení kožených sedadel, modré pozadí "budíků", nechybí všudypřítomná loga Gordini či jiná hlavice řadící páky.

Renault Twingo Gordini

Renault Twingo Gordini

FOTO: Renault

Renault Twingo pohání 1,6litrový motor s výkonem 133 koní (98 kW). U verze Gordini bude speciálně naladěn výfukový systém, aby zvuk motoru zněl sportovněji. Stovku zvládne malé, jen 3,6 metru dlouhé Twingo RS za 8,7 vteřiny a rozjede se až na 205 km/h. Kombinovaná spotřeba dle údajů výrobce činí sedm litrů. Cena Twinga Gordini začíná na 399 900 korunách.

Za Clio RS Gordini (200 k) chce české zastoupení Renaultu 619 900 korun. Test tohoto velmi povedeného hot hatche, ze kterého verze Gordini vychází, najdete zde.

Renault Twingo Gordini

Renault Twingo Gordini

FOTO: Renault

Gordini - kde se vzal název...
Gordini dostalo svůj název po legendárním Amédée Gordinim – slavném automechanikovi, jenž upravoval auta pro závody. Celkem se vyrobilo na 200 tisíc vozů s logem Gordini, nejslavnější modelem byl vůz Gordini R8.

V minulém století se logem Gordini označovaly nejvýkonnější Renaulty. Na snímku verze R8

FOTO: Renault