Například nové Ferrari, jehož cena začíná na zhruba čtyřech miliónech korun, si letos koupilo 12 zájemců, ale ve stejném období loni se prodaly dva vozy. Prodej Maserati poskočil ze čtyř na sedm vozů a Porsche prodalo 56 vozů, což znamená nárůst o 133 procent.

Dařilo se i tzv. prémiovým značkám. Zatímco Audi s růstem o téměř čtyři procenta na 755 aut kopírovalo růst celého trhu, BMW rostlo o čtvrtinu na 774 vozů. Mercedes zvýšil prodej osobních vozů a lehkých dodávek o sedm procent.

"Je předčasné hovořit o tom, že skončila krize, nicméně dalším faktorem, který ovlivnil nárůst prodejů v prémiovém segmentu, je registrace vozidel do června 2009 a využití zrychlených odpisů na dva roky pro firemní klientelu," uvedl generální ředitel BMW ČR Martin Saitz.

Celkově rostl prodej osobních a lehkých užitkových aut od ledna do března o 3,6 procenta na 41 725 aut. Registrace osobních aut se kvůli nové možnosti odpisu DPH v této kategorii zvýšily o 26,6 procenta na 39 339 vozů.