Motorka VM 610F má vlastní rám i čtyřdobý jednoválcový motor o objemu 610 ccm, který částečně vychází z podobného agregátu firmy Praga. Konstruktérem stroje je Bohumil Staša mladší. Zatím je v provedení pro motokrosové soutěže a výrobce počítá i s verzí supermotard. Po homologaci pro běžný provoz se má objevit i silniční enduro. Motokrosový stroj stojí 124 300 korun.

V příštím roce by se mohl objevit jeden či dva motocykly upravené pro některou z vytrvalostních pouštních soutěží. Konstruktéři také pracují na motocyklu o objemu 450 ccm.

Vedle tradiční týnecké Jawy se výrobě motocyklů v bývalé motocyklové velmoci Česku v současnosti věnuje jen málo firem. V minulém roce představil vlastní silniční stroj o objemu 125 ccm výrobce minibiků Blata, produkce terénních strojů Praga po několika letech skončila.

Společnost VM Motor se od 90. let minulého století zabývá především výrobou motorů pro motokáry. Při prodeji a propagaci stroje s ní bude spolupracovat společnost HQH Motors.

Letošní 14. ročník výstavy Motocykl se musel obejít bez stánků zastoupení většiny velkých výrobců motocyklů, kteří dali přednost brněnskému Motosalonu. V Praze je v několika případech nahradili lokální prodejci.