Článek
Nový Golf R je nejvýkonnějším sériovým Golfem všech dob. Čtyřválec 2.0 TSI je vyladěn na 199 kW (270 k) a 350 Nm při 2500 otáčkách. Pohon všech kol 4Motion obstarává poslední generace spojky Haldex a dosud nejvýkonnější motor, který se kdy montoval pod kapotu Golfu.
Golf R se dodává v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou, nebo na přání s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Nový Golf R přitom dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,5 s (obě hodnoty platí pro model s DSG).
Nový Golf R je duchovním nástupcem tehdy sice nejvýkonnějšího Golfu R32, který se ovšem nikde nestal legendou. Místo šesti válců se zdvihovým objemem 3,2 litru nyní má „erko“ dvoulitrový čtyřválec TSI, který díky kombinaci přeplňování turbodmychadlem a přímého vstřikování benzinu nabízí větší výkon i nižší spotřebu paliva.
Golf R je na českém trhu k dispozici od 978 900 korun v provedení s manuální převodovkou a za 1 032 800 korun s převodovkou DSG.