Autoklub celkem otestoval devět pneumatik, přičemž jedna byla letní. U osmi druhů pneumatik šlo o nové (nepoužité) zimní pláště, a pro srovnání byla testována i sada letních pneumatik (Hankook Optimo K4 15).  Každá z testovaných sad představovala deset stejných pneumatik. Před testováním byly všechny gumy „zajety“ – bylo s nimi najeto cca 200 kilometrů.

Testování se uskutečnilo na sněhu na zkušebních drahách ve švýcarském Ulrichenu a na mokrém a suchém povrchu na zkušebním polygonu poblíž německého Hannoveru. K testování byly podle Autoklubu použity vozy Volkswagen Golf VI generace, Audi A4 a Audi A3.

Test zimních pneu - 205/55 R16celkové hodnocení
Continental ContiContiWinterContact TS830100 %
Michelin Primacy Alpin 3 98 %
Pirelli W210 Sottozero II 97,2 %
Nokian WR G296,9 %
Debica Frigo 2 96,8 %
Hankook Icebear W440 96,4 %
Barum Polaris 2 96,3 %
Kumho I´Zen KW2395,9 %
Hankook Optimo K4 15 – (letní pneu)65,1 %

 

Pro bezpečnou jízduv zimě potřebujete kvalitní obutí.

FOTO: Jan Sajdl

Letní pneumatika dle předpokladů zcela propadla

Pneumatika Continental ContiWinterContact TS830 se v konečných výsledcích ukázala celkově jako nejlepší, i když v některých částech testu se jako první neumístila.  

V testování na suchém povrchu byla nejlepší letní pneumatika Hankook Optimo K4 15, a následovaly Nokian WR G2, těsně za ní Michelin Primacy Alpin 3, potom Pirelli W210 Sottozero II a následovaly stejně hodnocené pneumatiky Continental ContiWinterContact TS830 a Hankook Icebear W440.

Na mokrém povrchu bylo pořadí Continental ContiWinterContact TS830, Debica Frigo 2, Hankook Optimo K4 15, Michelin Primacy Alpin 3.

Na sněhu bylo pořadí Continental ContiWinterContact TS830, a s odstupem Barum Polaris 2, Pirelli W210 Sottozero II, Kumho I´Zen KW23; letní pneumatika Hankook Optimo K4 15 zcela propadla, na sněhu byla prakticky nepoužitelná. 

Čtyři pravidla pro použití zimních pneumatik

1. Zimní pneumatiky musí být obuty na všech čtyřech kolech (kombinace zimních a letních pneumatik je nebezpečná, zejména při brzdění)

2. Minimální hloubka dezénu je 4 mm (brzdná dráha při hloubce 4 mm je oproti brzdné dráze nových pneumatik o polovinu delší; při hloubce 2 mm dokonce o 70 %)

3. Používat by se měly po dobu čtyř zimních měsíců (rozhodující je průměrná denní teplota + 10 stupňů Celsia)

4. Stejné zimní pneumatiky by se měly používat nejdéle čtyři sezóny (materiál běhounu časem tvrdne a ztrácí své „zimní“ vlastnosti)

Zdroj: Autoklub ČR