Prodávat by se tenhle supersportovní roadster měl začít hned zkraje roku 2010. Celkem se vyrobí pouze třicet kusů, cena za jeden Veritas RS III dosahuje přibližně 9 miliónů korun.

Automobil je označován jako 1+1, místo pro spolucestujícího je skryto a na fotografiích není vidět. O pohon bezmála pětimetrového vozu s karbon-kevlarovou karoserií a hmotností pouhých 1080 kilogramů se stará desetiválec od BMW, který najdete například v BMW M5 či M6.

Desetiválec má standardní výkon 507 koní (373 kW) a 520 Nm točivého momentu při 6100 otáčkách. Převodovka můře být buď sedmistupňová automatická (SMG) nebo manuální šestistupňová. Vzhledem k aerodynamické karoserii, nízké hmotnosti a vysoce výkonnému motoru, budou mít v autě patrně problém cestující se slabším žaludkem – zrychlení na stovku se totiž odehraje za famózních 3,2 vteřiny a ukazatel rychlosti se zastaví až při 347 km/h.

Litá kola obouvají pneumatiky s rozměry 285/30 R20 a 335/25 R20 (vzadu). O zpomalování se starají keramické brzdy, jenž jsou vzhledem k výkonům tohoto vozu nezbytné.

Veritas RS III používá techniku od BMW, stejně jako poválečný předchůdce.

Veritas RS III používá techniku od BMW, stejně jako poválečný předchůdce.

FOTO: Vermot AG