O tom, jak dobrý turbodiesel se Subaru povedl, se přesvědčíte hned při prvním nastartování. Motor naskočí... a vy budete namáhat svoje uši, abyste zaslechli nějaký klapot nebo vibrace. Pro japonskou značku typický motor typu boxer s protiběžnými písty má zkrátka kultivovanost ve svých genech. Motor je tichý i ve vysokých rychlostech, který překračují legální limity českých dálnic, kdy začne obtěžovat aerodynamický hluk.

Subaru Impreza 2.0D

Turbodiesel z vývoje Subaru se nastěhoval do většiny modelů, včetně Imprezy

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Motor má dostatek elánu až do zhruba 4000 otáček, 350 Nm točivého momentu také dělá své (je to mimochodem více, než kolik má benzínová verze WRX). S Imprezou 2.0D se dá pocitově jezdit velmi rychle, k čemuž napomáhá i skvělý podvozek. Spotřeba se v kombinovaném režimu pohybuje mezi 5 a 6 litry nafty, ale ani pokud budete na plyn šlapat více, nestoupne o mnoho.

AWD - rodinné stříbro Subaru

Rodinné stříbro Subaru představují zážehové a už dva roky také vznětové motory s protiběžnými písty (označované jako boxer), které společně s nízkým těžištěm a stálým pohonem všech kol, nazvaným AWD, zajišťují perfektní jízdní vlastnosti na silnici se zhoršenou přilnavostí - sníh, déšť, bláto a tak dále.

Subaru Impreza 2.0D

Subaru Impreza je už hatchback, což se ne každému líbí... 

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Impreza v tomto ohledu exceluje za každého počasí - oproti minulé generaci je sice znát měkčí nastavení, které sice zajišťuje větší komfort na rozbitých silnicích, při prudké jízdě v zatáčkách jsou ale znát větší náklony karoserie. I při rychlé jízdě se nicméně Impreza chová stabilně, ochotně následuje vytyčený poloměr zatáčky a při vypnutém ESP (a vcelku benevolentně nastaveném) se na mokrém či prašném povrchu snadno nechá vyprovokovat efektně k rozhozené zádi.

Interiér moc krásy nepobral

Řízení je trochu necitlivé kolem středové polohy, jinak je ale přesné a přináší také informace od předních kol. K řazení šestistupňové převodovky, na jejíž vyšší řadící páku si rychle zvyknete, nemá smysl nic dodávat - je přesná a její dráhy se pohybují v jasně vymezených a krátkých kulisách. Kotoučové brzdy odvádějí svou práci dobře, pohodlné je i jejich dávkování.

Subaru Impreza 2.0D

Interiér je funkční, ale tmavý a přehnaně nudný.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Až dosud samá chvála, takže nyní musí logicky přijít nedostatky. Interiér je sice funkční, ale pořád působí jako z osmdesátých let minulého století. Rovněž prostor nabízený pro posádku a zavazadla je ve srovnání s konkurencí pouze průměrný, nicméně pro čtyři cestující postačující. Zamrzí i relativně horší možnosti pro individualizaci zvolené výbavy. Jinak je ale dieselová Impreza autem, které byste neměli přehlížet - už kvůli výtečným jízdním vlastnostem za jakýchkoliv povětrnostních podmínek a koneckonců i kvůli skvělému turbodieselu.

Subaru Impreza 2.0D

Zavazadelník je mělký, nabídne průměrných 301 litrů.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1998 ccm, čtyřválec, vznětový, turbo
Max. výkon:110 kW (150 k) při 3600 ot./min.
Max. točivý moment:350 Nm od 1800 ot./min.
0 - 100 km/h:8,6 s
Nejvyšší rychlost:205 km/h
Průměrná spotřeba:5,8 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1485 kg
Poháněná náprava:4x4
Cena základní verze:624 800 Kč