Přestože je nový Saab 9-5 postaven na základech Opelu Insignia, dostala severská novinka svébytný design, typický pro Saab. Automobil dlouhý pět metrů působí robustně; mohutná přední maska má – stejně jako zadní partie – velké, sebevědoměji působící označení výrobce.

Pod kapotou nového Saabu 9-5 se objeví výhradně přeplňované motory. Čtyřválcové a šestiválcové motory mají výkon od 180 koní (základní jedna-šestka) po 300 koní a 400 Nm v šestiválci 2,8T. Nejvýkonnější pohonná jednotka bude nabízena výhradně se systémem pohonu všech kol Saab XWD s elektronickým diferenciálem zadní nápravy eLSD.

V nabídce budou i turbodiesel s výkonem 160 koní; počítá se i s motorem spalujícím bioetanol.

Saab 9-5 (2010)

Rozmístění a velikost "budíkl" je pro Saab typická.

FOTO: Saab

Chybět nebude ani luxusní výbava - audio systém harman/kardon s prostorovým zvukem, osmipalcový displej navigačního systému s dotykovým ovládáním a pevným diskem o kapacitě 10 GB nebo DVD přehrávače pro cestující na zadních sedadlech.

Příplatková výbava zahrnuje i systém promítající informace (například aktuální rychlost) na přední sklo, bi-xenonové světlomety, adaptivní tempomat, adaptivní podvozek Saab DriveSense se systémem tlumení nerovností, bezklíčové odemykání a startování, klimatizace se třemi samostatně ovládanými zónami či parkovací asistenční systém.

Cenu ani přesné uvedení na český trh zatím oficiální importér nesdělil. Později by měla přijít i verze kombi.

Saab 9-5 (2010)

Novinkou je promítání důležitých údajů do zorného pole řidiče.

FOTO: Saab

Saab 9-5 (2010)

Saab 9-5 (2010)

FOTO: Saab