Rekord padl na nově dostavěném úseku dálnice R7 u Žatce, sériové Laborghini Gallardo LP 560-4 řídil Radek Bareš, který závodí v okruhových závodech.

Lamborghini Gallardo LP 560-4 má výkon 560 koní a nejvyšší rychlost udávanou výrobcem 325 km/h. Poháněná jsou všechna čtyři kola, přičemž zadní náprava je výrazně preferována (poměr 30:70). Nechybí zadní samosvorný diferenciál a elektronická uzávěra diferenciálu vpředu. V příplatkové výbavě jsou nabízeny speciální karbonovo-keramické brzdy.

Aby mohl být pokus uznán, bylo nutné na organizačně náročnou akci povolat komisaře Mezinárodní automobilové federace FIA. Rekord padl na šestikilometrové trati a při zprůměrňování rychlosti se konečně podařilo překonat 300 km/h.

Je však trochu podivné, že si někdo nepůjčí Bugatti Veyron a nezvedne český rekord k hranici (nebo i nad) 400 km/h.