S novinkou hodlá Volkswagen vstoupit do nového segmentu, který v současné době ovládají zejména japonští výrobci. Mezi tak osvědčenými pick-upy jako Toyota Hillux, Nissan Navara nebo Ford F-150 či Ranger to bude mít Volkswagen, jenž s pick-upy nemá žádné zkušenosti, velmi obtížné.

Neobvyklý název vozu pochází z jazyka Inuitů, kteří žijí v severní Kanadě a Grónsku, a znamená „vlk“. Amarok však také v románských jazycích, kterými se mluví na hlavních očekávaných odbytištích vozu v Brazílii a Argentině, znamená „ten, který miluje kameny“.

Volkswagen Amarok - první pokus VW o vstup mezi současné pick-upy

Volkswagen Amarok - první pokus VW o vstup mezi současné pick-upy

FOTO: VW

VW Amarok bude uveden na trh jako pick-up s dvojkabinou a s pohonem všech kol (VW neudává, jakou zde použije technologii), verze s jednoduchou kabinou bude k dispozici později. Pro pohon vozu bude použita nová generace vznětových agregátů TDI s technologií vstřikování paliva common rail. Díky tomu bude mít Amarok údajně nejnižší spotřebu paliva a nejnižší hodnoty emisí CO2 v segmentu pick-upů.

Volkswagen Amarok přijde na jihoamerický a středoamerický trh na jaře příštího roku, následně bude uveden v Evropě, Rusku, Africe a v Austrálii. Mezi léty prověřenou konkurenci bude pravděpodobně velký problém se dostat a výrazněji promluvit do prodejních statistik, ale nepředbíhejme.

Volkswagen Amarok - interiér se z estetického hlediska nepovedl

Volkswagen Amarok - interiér se z estetického hlediska příliš nepovedl, ale v sériové verzi bude možná jiný.

FOTO: VW