Hlavní obsah

Nejprodávanějším vozem v Japonsku se poprvé stal hybridní automobil

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Honda oznámila, že její model Insight získal v Japonsku titul nejlépe prodávaného automobilu podle počtu registrací nových vozidel v měsíci dubnu 2009, kdy bylo prodáno celkem 10 481 těchto vozů. Je to poprvé v historii, kdy se stal nejprodávanějším vozem v Japonsku hybridní automobil.

Článek

Insight je poháněn motorem i-VTEC se zdvihovým objemem 1,3 litru a s ventilovým rozvodem SOHC spojeným s převodovkou s plynule měnitelným převodem (CVT). Konvenčnímu motoru asistuje hybridní systém Integrated Motor Assist (IMA).

Systém IMA je tvořen elektromotorem o výkonu 14 k, sadou bateriových článků a kompaktní inteligentní energetickou jednotkou (IPU), která využívá kinetickou energii vznikající při brzdění a zpomalování vozidla a v případě potřeby zajišťuje energii pro akceleraci. Za určitých podmínek při nízkých a středních rychlostech je systém IMA schopen pracovat výhradně na elektrickou energii.

Model pro rok 2009 nabízí průměrnou spotřebu 4,4 litru/100 km a emise CO2 101 g/km. Mezi největšího konkurenta Hondy Insight patří Toyota Prius.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám