Čtyřválec 1.6 TDI CR/66 kW (90 k) a 230 Nm nahrazuje v nabídce vznětových motorů pro Ibizu hlučný, nicméně svým způsobem legendární motor 1.9 TDI/66 kW (90 k).

Uvedení nového motoru 1.6 TDI CR je podle Seatu prvním krokem v plánovaném přechodu na systém přímého vstřikování common rail u všech vznětových motorů. První motor nové generace se bude dodávat s pouze pětistupňovou mechanickou převodovkou a je vybaven filtrem pevných částic DPF.

V prodeji od června

Agregát splňuje emisní normu EU V, která začne pro Ibizu platit od roku 2010. Kombinovaná spotřeba paliva v případě Ibizi 1,6 TDI činí 4,2 l/100 km a úroveň emisí CO2 dosahuje hodnoty 109 g/km.

V prodeji bude naftová jedna-šestka od června, české ceny zatím importér nesdělil. Ten samý motor z koncernu VW používá i Škoda Octavia.

Seat Ibiza - pětidvéřová verze

Seat Ibiza - pětidveřová verze

FOTO: Martin Žemlička, Novinky