Lehký hliníkový vidlicový šestiválec o objemu 2976 cm 3, který se montuje jak do standardních, tak i do prodloužených verzí Audi A8, dosahuje svého nejvyššího výkonu 220 koní při 6300 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 300 Nm je k dispozici při 3200 ot./min. Tyto parametry jsou zárukou velmi dobrých dynamických jízdních vlastností - z klidu na stovku se vůz dokáže rozjet během pouhých 7,9 s a jeho nejvyšší rychlost je až 242 km/h.

Spotřeba paliva přitom zůstává velmi příznivá, šestiválec se spokojí v průměru jen s 9,6 l benzínu na 100 km. Do pečlivě laděného výfukového systému jsou zařazeny dva dvoustupňové katalyzátory, které jsou uloženy pod podlahou vozu blízko motoru. Především díky tomuto systému Audi A8 3.0 V6 plní emisní limity normy Euro 4.

:. Z Audi A8 dělá auto mnoha podob také rozšiřující se nabídka motorů.

Bezestupňová samočinná převodovka multitronic, ve své podstatě sofistikovaný variátor, spojuje uživatelský komfort automatických převodovek s dynamikou a hospodárností modelů s manuálními převodovkami. I proti nejlepším automatickým převodovkám má však multitronic jednu zásadní přednost - dokáže převodový poměr měnit naprosto plynule bez sebemenších rázů, kterým se konvenční "automaty" nevyhnou.

Nové Audi A8 poháněné motorem 3.0 V6 má také vyspělé pneumatické zavěšení kol s adaptivními tlumiči pérování, které je zárukou skutečně špičkových jízdních vlastností. Prodejci automobilů Audi už zahájili příjem objednávek na tento model. První vozy byly již zákazníkům dodány na konci uplynulého čtvrtletí za cenu začínající na 1 998 000 Kč.