Zakázky na nový model se totiž začnou přijímat až druhý týden v dubnu a na dodávku vozu si budou muset zákaznicí počkat ještě déle. "Bude trvat nejméně do července, než se tyto vozy skutečně dostanou na silnice," řekl jeden z vedoucích zaměstnanců indického prodejce automobilů Fortune Cars.

Automobil Nano se měl původně začít prodávat již v říjnu, firma však byla nucena přestěhovat hlavní továrnu na jeho výrobu kvůli násilným protestům zemědělců. Podle představitelů podniku bude dokončení této továrny s kapacitou 250 000 vozů ročně trvat ještě minimálně rok, do té doby bude výroba nového modelu omezená. Za první rok tak firma podle analytiků dodá na trh pouze zhruba 50 000 vozů Nano.

Nano chce také do Evropy

Společnost Tata začátkem měsíce uvedla, že plánuje v roce 2010 nebo 2011 prodávat v Evropě inovovanou verzi automobilu Nano pod označením Europa. Vůz by měl plnit evropské emisní i bezpečnostní standardy.

Tata loni dokončila koupi značek Land Rover a Jaguar od americké automobilky Ford Motor za 2,3 miliardy dolarů (45 miliard Kč).

Automobilka Tata se však nyní potýká s poklesem prodeje a vysokým zadlužením. Ve čtvrtém čtvrtletí se propadla do ztráty 2,63 miliardy rupií (více než miliarda Kč) a podle většiny analytiků nezajistí obrat v jejím hospodaření ani zahájení prodeje vozu Nano.