První "bavoráky" měly vodou chlazený patnáctikoňový motor o obsahu 750 kubických centimetrů, spotřebu kolem šesti litrů na 100 kilometrů a pořizovací cenu 2200 říšských marek. Byly jednoduché a spolehlivé a byl o něj značný zájem. Celkem se jich prodalo na 16 000 kusů v několika karosářských variantách.

K produkci automobilů se vedení BMW dostalo na podzim předchozího roku odkoupením zadlužené, ale dobře vybavené automobilky Dixi v Eisenachu, která vozy Austin Seven vyráběla v licenci jako Dixi 3/15.

BMW původně produkovalo letecké motory

Dříve než společnost BMW s výrobou automobilů a motocyklů začala, patřila k významným producentům leteckých motorů. Po první světové válce však Německo dostalo od vítězných mocností zákaz stavby letadel a leteckých motorů, takže firma BMW musela svou výrobu přeorientovat. A rozhodla se, že se zaměří na jednostopá a dvoustopá vozidla.

V roce 1923 vyjel z jejích bran první motocykl a o šest let později i automobil, třebaže licenční. S prvním automobilem vlastní konstrukce přišla bavorská automobilka v roce 1932. Byl jím model 3/20 PS - dvacetikoňový čtyřválec o obsahu 782 kubických centimetrů, který neměl s Dixi prakticky téměř nic společného.

Jaké jsou současné vozy BMW se můžete přesvědčit například ZDE