Jedním z důvodů, proč Mitsubishi zatratilo v případě Coltu diesel je malý počet prodaných vozů Colt se vznětovým motorem od roku 2004 (jen 13 procent z celkového počtu). Místo toho vyvinulo Mitsubishi pro Colt řešení, kterému říká „ClearTec“ a tvrdí o něm, že jde z hlediska spotřeby o náhradu za naftový motor.

Nízká spotřeba a s ní i emise souvisejí s několika dnes již běžnými technologiemi, které Mitsubishi zkombinovalo. Jde například o nový alternátor s efektivnějším generováním napětí pro baterii vozu; dále pneumatiky s nízkým valivým odporem nebo změny na motoru (změna časování zážehu, zvýšení kompresního poměru).

Colt - tří a pětidvéřová verze:. Colt - tří a pětidvéřová verze

Automatické zastavení motoru při stání 

Nechybí ani systém Auto Stop & Go. Ten automaticky zastaví a znovu nastartuje motor, když vozidlo zastaví (například na semaforech), aniž by se řidič musel dotknout klíčku zapalování. V praxi to vypadá tak, že když vozidlo zastaví, pedál spojky je uvolněn a řadicí páka je v poloze neutrál, rozsvítí se kontrolka a motor se automaticky zastaví; k opětovnému nastartování postačí pouze sešlápnutí pedálu spojky, aby mohl být zařazen převodový stupeň.

V praxi to znamená, že základní benzínový motor s objemem 1,1 litru (75 k a 100 Nm) má kombinovanou spotřebu paliva 4,9 litru a emise CO2 115 g/km. Silnější motor o objemu 1,3 litru (95 k a 125 Nm) má spotřebu 5,0 litru a emise CO2 119 gramů na kilometr.

Tmavá přístrojová deska nezaujme.:. Tmavá přístrojová deska nezaujme.