Nová třída E je prvním automobilem, jehož světlomety mají příplatkovou funkci adaptivního dálkového světla. Ta rozpozná prostřednictvím kamery umístěné na čelním skle vozidla jedoucí stejným směrem nebo v protisměru a upraví světelný kužel světlometů tak, aby před nimi končil. Tímto způsobem se může dosah tlumených světlometů prodloužit z dosavadních 65 až na 300 metrů. Pokud je dráha volná, systém přeřadí přechodem na světla dálková.

Auto dává pozor na mrtvý úhel

U nového “Éčka” nechybí asistenční systém mrtvého úhlu (ten dostala už současná generace třídy S) a jako novinku asistenční funkci udržující vůz v jízdním pruhu, která zabraňuje nehodám vzniklým jeho opuštěním. Jakmile systém zjistí, že vůz vyjíždí neúmyslně z jízdního pruhu a hrozí nebezpečí nehody, varuje řidiče krátkými, ale citelnými vibracemi ve volantu a nabádá ho k udržení původního směru. V dnešní době už tento systém používá množství automobilek, včetně Hondy, BMW, Citroenu a dalších.

Mercedes-Benz třídy E (2009):. Mercedes-Benz třídy E - interiér působí luxusně, jak také jinak.

Obrázky zachycené čelní kamerou při míjení dopravních značek s udanou maximální rychlostí využívá také nová, na přání dodávaná asistenční funkce rychlostního limitu. Řidič tak dostává přímo do zorného pole informaci o tom, v jaké rychlostní zóně se právě pohybuje a může rychlost vozu sdělení příkazové značky přizpůsobit. Tento systém jako první představil vloni Opel.

Noční vidění z většího "eska"

Poprvé se ve třídě E objevuje asistent pro noční vidění převzatý ze třídy S, který osvětluje jízdní dráhu neviditelným infračerveným světlem. Druhá generace tohoto systému – asistent pro noční vidění Plus – umí lépe detekovat chodce a na displeji přístrojové desky jej opticky zvýraznit.

Nechybí ani systém, který prostřednictvím radarů vyhodnocuje, zda nehrozí čelní srážka. Systém řidiče upozorní před blížící se kolizí vibracemi do volantu a pokud nereaguje, zabrzdí auto až do úplného zastavení.

Auto zjistí i řidičovu únavu

Možná největší zajímavostí je systém pro zjišťování únavy řidiče na základě 70 parametrů, jenž patří do sériové výbavy. Systém sleduje chování řidiče a aktuální jízdní situaci, takže může pro vyhodnocování získat až 70 různých parametrů. Tímto způsobem systém údajně dovede zjistit, kdy pozornost řidiče polevuje.

Mercedes-Benz třídy E (2009):. Mercedes-Benz třídy E se na první pohled od předchozí generace po designové stránce o hodně liší.

Kromě rychlosti, podélného a příčného zrychlení vozu, mapuje systém například také zapojení směrových blikačů, pedálů a dalších funkcí. Dále bere v potaz boční vítr nebo nerovnosti na vozovce. Velkou vypovídací hodnotu má samozřejmě sledování chování řidiče. Podle Mercedesu unavení řidiči dělají malé chyby v řízení, které často velice rychle a charakteristickým způsobem korigují. I toto jednání se prý nechá citlivým čidlem natočení volantu rozpoznat.

Nechybí ani aktivní kapota

Další novinkou je aktivní kapota. Ta patří do sériové výbavy nové třídy E. Při nehodě pružinový systém nadzvedne zadní část kapoty během několika milisekund o 50 mm a zvětší tak prostor pro deformaci. Řidič může kapotu po její aktivaci vlastní silou stlačit do původní polohy a není tedy zapotřebí vyhledat servis. Takzvanou aktivní kapotu v automobilovém průmyslu využívá například také Nissan nebo Citroen.