Šlo o sériovou 911 Carreru s výkonem 345 koní s automatickou převodovkou typu PDK. Za volant se posadil Klaus Niedzwiedz, automobilový závodník a žurnalista. Celkem urazil 648 kilometrů, přičemž městem vedlo 30 kilometrů, po okresních silnicích najel Niedzwiedz 190 kilometrů a zbytek ujel po dálnici.

Jezdec se asi musel hodně ovládat a příliš nešlapat na plyn, využívat setrvačnosti a všech dalších triků, které používají spořiví řidiči. Při průměrné rychlosti 84 kilometrů za hodinu ukázal palubní počítač spotřebu 6,7 litrů benzínu na 100 kilometrů. Na sportovní auto s výkonem 345 koní fantastická hodnota. Zdolání celé trasy trvalo Klausu Niedzwiedzovi sedm hodin a 56 minut.

Takovéto hodnoty na palubním počítači Porsche asi neuvidíte moc často...:. Takovéto hodnoty na palubním počítači Porsche asi neuvidíte moc často... Foto: Porsche

Co z toho – kromě faktu, že i s Porsche se dá teoreticky jezdit s nízkou spotřebou - plyne? Spotřeba paliva u jakéhokoliv auta tkví mimo jiné v jezdeckém stylu. A co se týče nyní tak populárních emisí, hodně záleží, kolik kilometrů (v tisících) s autem ročně najezdíte. To by si pak mělo hrát roli i při jednáních o snižování emisí u sportovních aut i v těch nejvyšších politických rovinách, ale bohužel se na to poněkud zapomíná.