Expedice se uskuteční v nejnáročnějších podmínkách pro motorová vozidla na světě. Teploty mohou klesnout až pod -50˚C, přitom materiál a součásti vozů podléhají statické námaze již při -20˚C. Například umělá hmota tuhne a zkřehne.

Fyzické změny zase zapříčiní, že olej a kapaliny ztrácejí svou účinnost, gumové části a elektrické kabely praskají a mnohem snáze se přetrhnou. Při jízdě se vozy budou muset vyrovnat s extrémním dynamickým namáháním způsobeným tuhnutím tlumičů a zamrzáním hydraulických komponentů.

Slavnostní převzetí vozů Iveco se uskutečnilo na centrále Iveco za přítomnosti vedoucího polární výpravy Pettera Johannesena (vlevo).:. Slavnostní převzetí vozů Iveco se uskutečnilo na centrále Iveco za přítomnosti vedoucího polární výpravy Pettera Johannesena (vlevo). Foto: Iveco

Interiér kabiny byl vybaven dodatečným topením a systémem na odstranění zamlžení skel. Elektrický a elektronický systém byl ošetřen proti negativním vlivům mrazu a byl zvýšen i jeho výkon, aby spolehlivě napájel dodatečná světla.

Expedice potrvá až do března

Nakonec byly vozy osazeny navijáky a speciálními záběrovými pneumatikami, které zaručují trakci na ledu a mají schopnost dostat vozidlo z nebezpečných situací. Pro lepší záběr vozu na sněhu, je někdy lepší snížit tlak v pneumatikách, a proto byla vozidla vybavena speciálním bezpečnostním uchycením pneumatiky k ráfku, které umožňuje jízdu i při nízkém tlaku v pneumatikách (tzv. beadlock).

Expedice se vydala na cestu v neděli 7. prosince 2008 z Milána. Odtud se vozy vydají do Norska na mys Nordkapp, kde již začne skutečná polární výprava. Výprava doufá, že Beringova průlivu dosáhne v březnu 2009. Tým tvoří 40 lidí zahrnující vědce, lékaře, novináře, fotografy, kameramany, řidiče a mechaniky. Vždy dvanáct členů se bude měnit každých 30 dní.