Problém s prodejností budou mít podle tajemníka Autoklubu Václava Špičky zejména vozy, které neplní ani normu Euro 1, tedy vyrobené přibližně před rokem 1992. V jejich případě totiž bude muset dovozce zaplatit poplatek 10 000 korun, což výrazně navýší cenu prodávaného auta.

Za ojetý automobil plnící Euro 1 majitel při první registraci v Česku zaplatí 5000 korun a za vůz s emisemi výfukových plynů v rámci normy Euro 2 pak bude poplatek 3000 korun. Naopak u vozidel plnících normu Euro 3, tedy přibližně od roku výroby 2000, nebudou dovozci platit nic.

Plnění limitů budou úřady zjišťovat z osvědčení o registraci vozidla a nikoliv podle skutečného stavu. Při určení výše poplatku se nebude rozlišovat mezi tím, zda jde o osobní automobil, nákladní automobil, autobus nebo motocykl. Poplatek se bude platit při první registraci ojetého vozidla dovezeného z ciziny v ČR, a pokud je již vozidlo v ČR registrováno, pak při první přeregistraci vozidla po účinnosti zákona.