Octavia prodělala facelift ve verzích sedan i kombi. Hlavní designovou změnou faceliftované, nikoliv nové Octavie, jsou nové přední světlomety, které nyní působí dynamičtěji a elegantněji. Nově tvarovaný je i nárazník a jiný, protáhlejší tvar mají také přední mlhová světla. Mírně odlišných vnějších zpětných zrcátek si málokdo všimne.

Vzadu se nezměnilo v podstatě nic, s výjimkou zadních svítilen, kterým zmizel červený pruh. Pod nimi jsou do nárazníku integrovány odrazky, takzvané kočičí oči. Prosvětlení písmene C, tradičního znaku moderních škodovek, samozřejmě zůstalo zachováno.

Škoda Octavia facelift (2009):. Škodě Octavii facelift rozhodně prospěl.foto: Novinky/Škoda Auto

Změny v případě faceliftu Octavie hodnotíme pozitivně, auto nyní působí moderněji a bývalý „ospalý“ dojem z přední masky původní verze je pryč. Samozřejmě, design je stále poněkud konzervativně pojatý, ale „účel světí prostředky“ a prostorná karoserie s obrovským zavazadelníkem je toho důkazem.

Nový benzínový motor 1,4 TSI

Motorů je k dispozici pět benzínových (80 - 200 k) a tři turbodiesely (105 - 170 k). Novinkou je motor 1,4 TSI, přeplňovaný s výkonem 122 koní, točivým momentem 200 Nm a kombinovanou spotřebou 6,6 litrů na sto kilometrů. Později by měl nabídku rozšířit ještě maloobjemový turbodiesel 1,6 TDI s výkonem 105 koní.

Volant a imobilizér ze Superbu

V interiéru je nově volant ze Superbu a nové jsou i hlavové opěrky s lepší ochranou při zadním nárazu, nyní standardně ve všech verzích výbav. Novinkou ve výbavě je takzvané MDI (Media Device Interface) - nové rozhraní pro iPod, externí zařízení nebo USB s možností ovládání přes autorádio nebo navigační systém. Parkovací senzory mají jiné znázornění na displeji i nové zvukové signály. Imobilizér je nyní převzat z modelu Superb. Ve verzích 4x4 je nově spojka Haldex 4. generace.

Škoda Octavia facelift (2008):. Vzadu není mnoho designových změnfoto: Novinky/maž

A jak se s „novou“ Octávií jezdí? První jízdní dojmy a několikaminutové jízdní video zveřejníme už zítra dopoledne.