Vzhled použitých materiálů a různé detaily, jako například chromované obroučky sdružených přístrojů převzaté z Passatu CC, zanechávají v člověku dojem, že se nachází ve voze z vyššího segmentu.

Byly vylepšeny i ergonomické vlastnosti interiéru – například všechny důležité ovladače jsou lépe dostupné. Týká se to mimo jiné ovladačů nové automatické klimatizace Climatronic (poprvé představena v Passatu CC) nebo ovladačů elektrického stahování oken, které jsou nově umístěny více vpředu nad klikou dveří, aby k nim byl usnadněn přístup.

Klasický interiér VW, stejný či hodně podobný pro všechny modely německého výrobce.:. Klasický interiér VW, stejný či hodně podobný pro všechny modely německého výrobce. Foto: VW

Nový golf je charakteristický dobrými akustickými vlastnostmi. Vnější hluk redukuje speciální tlumicí vrstva na předním skle a také nově vyvinutý koncept zavírání dveří a bočních oken. Nový tvar vnějších zpětných zrcátek znatelně omezuje zvuk proudícího vzduchu, další modifikace se dotkly akustické izolace mezi motorem a prostorem pro cestující a vše završují tiché pneumatiky a nové uložení motoru.

Přechod ke common-railu

Lví podíl na dobrých akustických vlastnostech nového golfu mají i poprvé použité tiché motory TDI se vstřikováním common-rail. Dvě vyrovnávací hřídele také zamezují nežádoucím vibracím.

Pro nový golf jsou naplánovány motory TDI s výkony od 66 kW/90 k až po 125 kW/170 k. Při uvedení na trh bude golf k dispozici se dvěma dvoulitrovými motory TDI o výkonech 81 kW/110 k a 103 kW/140 k, vždy s filtrem pevných částic DPF.

Nové motory TDI vynikají úsporností. Agregát 2,0 TDI s výkonem 110 k se spokojí s pouhými 4,5 l nafty na 100 km (emise CO2 119 g/km), což znamená úsporu o 0,6 litru. Také silnější verze motoru 2,0 TDI se 140 k si řekne o pouhých 4,9 l paliva na 100 km, což je rovněž o 0,6 litru méně, než u předchůdce (emise CO2 129 g/km).

Spotřeba trochu klesla

Při uvedení na trh bude nový Golf k dispozici také se čtyřmi zážehovými motory: 59 kW/80 k, 75 kW/102 k, 90 kW/122 k a 118 kW/160 k. Motory TSI, které začínají na výkonu 122 k, jsou vybaveny kompresorem nebo turbodmychadlem. Základní motor s 80 k spotřebuje na 100 km pouhých 6,4 l benzinu, což je o 0,5 litru méně než u předchozího modelu (emise CO2 149 g/km).

Další motory TSI se také mohou pochlubit úsporností: 1,4 TSI o výkonu 122 k si řekne o 6,2 l paliva na 100 km, což je 0,1 l méně než dříve (emise 144 g/km). Také nová 160koňová verze motoru 1,4 TSI dosahuje hodnoty 6,3 l na 100 km. Srovnáme-li tento údaj se spotřebou vysloužilého motoru FSI o výkonu 150 k, může se nové TSI pochlubit snížením o 1,6 l na 100 km.

Zadní světla připomínají Touran.:. Zadní světla jsou v nové generaci protáhlejší. Foto: VW

S výjimkou základních motorových verzí mohou být ostatní zážehové i vznětové agregáty spojeny s dvouspojkovou převodovkou DSG. V závislosti na točivém momentu motoru se jedná o převodovku šesti- nebo sedmistupňová. Agilní převodovka DSG tak zcela nahrazuje klasický automat.